Над 220 заблуждаващи и агресивни търговски практики е забранила Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото на годината, съобщи председателят на Комисията Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на институцията.
Нарушенията са установени при проверки както в търговската мрежа, така и в онлайн пространството. За първите десет месеца на годината КЗП е извършила над 31 хил. инспекции и е съставила около 2,6 хил. акта, оповести още Маргаритов.
Забранени са 105 вида опасни стоки, по-голямата част от които са облекла и обувки за деца или продукти, които представляват риск за тях. През периода в КЗП са постъпили близо 18 000 писмени жалби и сигнали и още над 9000 обаждания на Националния телефон на потребителя предимно за консултации.
Институцията е сезирана от гражданите най-често във връзка с казуси в сферата на телекомуникациите, обществените услуги, покупки на черна и бяла техника, облекла и обувки. Най-малко са жалбите за туристически и финансови услуги.
При промоции потребителите най-често са привличани с анонси за отстъпки, но продуктите в акция или са липсвали в обектите, или са таксувани на редовните им цени. Нелоялни практики са констатирани и във връзка с провеждането на игри с награди. В някои от случаите търговците са оставили в продажба промоционалните продукти след изтичане на кампанията, с което са създавали лъжливи очаквания у потребителите за спечелване на награди.
В сферата на услугите нарушения най-често се установяват при телекомуникационните оператори.
Спрян е един от методите на компаниите, предоставящи услуги - спирането на услуга по коректно обслужван договор заради задължения по друг. При контрола върху туристическия продукт пък комисията е констатирала няколко случая, в които места за настаняване и заведения за хранене и развлечения се представят за по-висококатегорийни, отколкото са в действителност.
В интернет КЗП е установила, че търговец обещава на потребителите неограничени телекомуникационни услуги, но прикрива важното условие, че при надхвърляне на лимитирани обеми услугите се заплащат спрямо ценовата листа на абонаментния план.
Сред останалите административни нарушения на онлайн магазини са липсата на информация за условията за упражняване на дадения по закон 14-дневен срок за отказ от покупка, на данни за контакт с търговеца и на крайната цена или основните характеристики на стоките и услугите.

Ивайло Мирчев призова хората да излязат на протест срещу Бюджет 2026
Млад мъж е в тежко състояние след катастрофа в Русе
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn
Ракетата на Илън Мъск постави рекорд по изстрелвания от космодрума във Флорида
Слънчева буря сви щита на Земята – стана пет пъти по-малък от нормалното
Целувките не са човешко „изобретение“
Алкарас разкри основната си цел
Две хубави и една лоша новина за Барса преди първия мач на новия „Камп Ноу“
Голяма новина за Серхио Рамос
Левски ли? Има нов фаворит за титлата в родната Първа лига
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Бързи трикове за подреждане на дома
5 зодии с късмет в любовта в последната седмица на ноември
Ако държите на ума си – движете се, предпазва от деменция
Уртикария при деца – какво показва обривът и кога да се тревожим?
88% от младите хора поставят емоционалното здраве на първо място, показва европейско проучване
Как да се грижим за нокътните кутикули?
Мебели за 471 млрд. долара са произведени в света през 2024 г.
„Talk 25: Кръгова икономика“ – как бизнесът превръща устойчивостта в реални действия
Карлос Гон: С мен бе свършено, ако не бях избягал от Япония
Вдовицата на Чадуик Боузман откри звездата му на Алеята на славата
4 тенденции при прическите, които са навсякъде тази есен
Коментари