Законопроектът за Българската автомобилна камара да бъде оттеглен – за това настояват БСК, АИКБ и БТПП в позиция, изпратена до медиите. Проектът бе внесен в парламента на 18 май от депутата Станислав Иванов (ГЕРБ) и други народни представители.
В позицията се казва, че членовете на трите работодателски организации създават над 70% от БВП и легалната заетост в страната.
Там се допълва, че проектът се отхвърля и от всички представителни браншови организации в сектора на автобусните и товарните превози.
Превозвачите искат референдум за излизане от ЕС, ако Европа не ги чуе за пакета "Мобилност"
Според работодателите законопроектът регламентира създаването на неправителствена организация (Българска автомобилна камара - БАК) с изключителни държавни функции, вкл. издаване, спиране и отнемане на лицензи за упражняване на дейност, изпълнявани сега от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ към Министерството на транспорта.
Трите организации твърдят, че в нарушение на Конституцията ще се създаде „хибриден правен субект между изпълнителната власт и гражданското общество“.
Законопроектът смесва функции и понятия, приложими за съсловни организации, бизнес сдружения и браншови работодателски организации в които членуват търговци, предприятия - работодатели, упражняващи дейност в определен сектор, сдружени на доброволна основа за защита на стопански интереси.
Тези особености обезсмислят осъществяването на функции в защита на интересите на работодателите от автотранспортния сектор, вкл. участието им като страна в социалния диалог, смятат представителите на бизнеса.
Те не са съгласни и с мотивите за транспониране на европейско законодателство.
Работодателите не одобряват и предвиденото задължително членство в БАК на предприятията от сектора. Те смятат, че се създават условия за нарушаване на конкуренцията в автотранспортния сектор и за „квази саморегулация“.
Друг аргумент е, че се увеличава административната и финансова тежест върху предприятията в сектора и предстои „явен конфликт на интереси“.
В позицията се поставят под въпрос и ценоразписите на услугите на някои браншови сдружения и се твърди, че ще бъде блокиран контролът на държавата.
„Не на последно място, зад текстовете на законопроекта прозират очевидни партикуларни корпоративни лобистки интереси, различни от тези на преобладаващата част от ангажираните в автотранспортния сектор, както и на общия публичен интерес“, смятат бизнес организациите.
Те обаче биха подкрепили бъдеща законодателна инициатива за приемане на общ Закон за браншовите организации.

Почитан на днешния ден светец ни пази от зли сили
Времето във вторник: Ветровито, дъждовно, на места ще завали и сняг
Екзотична физика: Каква трябва да бъде неутронната звезда, за да се превърне в черна дупка
Сияеща метеорна следа „фотобомбардира“ кометата Lemmon в невероятни кадри от телескоп
Astrobotic отложи изстрелването на лунната сонда Griffin-1 за средата на 2026 г.
Светът е на крачка от откриването на ваксина срещу рака
Диана Адомаитис
Григор Димитров в еуфория, след като го направи отново
Спортът по телевизията днес, 28 октомври
Мачовете по телевизията днес, 28 октомври
Кекс с райски ябълки, орехи и аромат на канела
Нумерологична прогноза за 28 октомври
Нумерологична прогноза за месец ноември
Sabaton, Savatage, Epica и Sevi влизат в Be4 HILLS
Агонисти на мелатониновите рецептори – селективна регулация на съня без риск от зависимост
Ново лечение прави клетката капан за херпес симплекса
Сладките картофи – съюзник на сърцето и полезни за кожата
Плеврален излив – на какво може да се дължи?
Wall Street попи от глобалния оптимизъм около търговските преговори между САЩ и Китай
Времето във вторник: Ветровито, дъждовно, на места ще завали и сняг
Прима балерината на балета на Ню Йорк Сити за новия документален филм, част 3
Ясно е кой поема Юве, преговорите с голямо име са на финален етап
От дървото до карбона: Чудната история на автомобилните каросерии
Меган Фокс блесна в „кървава“ рокля 7 месеца след като роди четвъртото си дете
Седмичен любовен хороскоп 27 октомври - 2 ноември
Коментари