Работодатели настояват законът за автомобилната камара да бъде оттеглен

Транспортният сектор е против проекта, твърдят БСК, АИКБ и БТПП

Работодатели настояват законът за автомобилната камара да бъде оттеглен

Законопроектът за Българската автомобилна камара да бъде оттеглен – за това настояват БСК, АИКБ и БТПП в позиция, изпратена до медиите. Проектът бе внесен в парламента на 18 май от депутата Станислав Иванов (ГЕРБ) и други народни представители.

 

В позицията се казва, че членовете на трите работодателски организации създават над 70% от БВП и легалната заетост в страната.

 

Там се допълва, че проектът се отхвърля и от всички представителни браншови организации в сектора на автобусните и товарните превози.

 


Превозвачите искат референдум за излизане от ЕС, ако Европа не ги чуе за пакета "Мобилност"
Според работодателите законопроектът регламентира създаването на неправителствена организация (Българска автомобилна камара - БАК) с изключителни държавни функции, вкл. издаване, спиране и отнемане на лицензи за упражняване на дейност, изпълнявани сега от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ към Министерството на транспорта.

 

Трите организации твърдят, че в нарушение на Конституцията ще се създаде „хибриден правен субект между изпълнителната власт и гражданското общество“.

 

Законопроектът смесва функции и понятия, приложими за съсловни организации, бизнес сдружения и браншови работодателски организации в които членуват търговци, предприятия - работодатели, упражняващи дейност в определен сектор, сдружени на доброволна основа за защита на стопански интереси.

 

Тези особености обезсмислят осъществяването на функции в защита на интересите на работодателите от автотранспортния сектор, вкл. участието им като страна в социалния диалог, смятат представителите на бизнеса.
Те не са съгласни и с мотивите за транспониране на европейско законодателство.

 

Работодателите не одобряват и предвиденото задължително членство в БАК на предприятията от сектора. Те смятат, че се създават условия за нарушаване на конкуренцията в автотранспортния сектор и за „квази саморегулация“.

 

Друг аргумент е, че се увеличава административната и финансова тежест върху предприятията в сектора и предстои „явен конфликт на интереси“.

 

В позицията се поставят под въпрос и ценоразписите на услугите на някои браншови сдружения и се твърди, че ще бъде блокиран контролът на държавата.

 

„Не на последно място, зад текстовете на законопроекта прозират очевидни партикуларни корпоративни лобистки интереси, различни от тези на преобладаващата част от ангажираните в автотранспортния сектор, както и на общия публичен интерес“, смятат бизнес организациите.

 

Те обаче биха подкрепили бъдеща законодателна инициатива за приемане на общ Закон за браншовите организации.

 

Investor.bg

Новини

Коментари

Икономика
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата