IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 23°
България
19:25 | 25 август 2017
Обновен: 19:48 | 21 май 2024

АПИ търси кой да подготви формуляра за финансиране на недостроената отсечка на Струма

Изпълнителят на поръчката трябва да актуализира прогнозата за трафика на магистралата и анализа разходи-ползи за проектното трасе

По материала работи: Слав Велев
АПИ търси кой да подготви формуляра за финансиране на недостроената отсечка на Струма

 

АПИ търси кой да подготви формуляра за финансиране на недостроената отсечка на Струма

Агенцията „Пътна инфраструктура“ търси кой да подготви формуляра за финансиране на недостроения участък на магистрала „Струма“ - лот 3.2, част от който минава през Кресненското дефиле, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

 

Оферти се събират до 28 септември, а отварянето им е предвидено на 29 септември, вижда се от обявлението.

 

Индикативният бюджет е 100 хил. лева без ДДС.

 

Освен подготвянето на формуляра, изпълнителят на поръчката трябва да актуализира прогнозата за трафика на магистралата и анализа разходи-ползи за проектното трасе, както и инвестиционната стойност и експлоатационните разходи.

 

Необходимо е да се изготви и отделен документ с разяснения и анализ по отделните точки от формуляра, става ясно от заданието.

 

Властта се забави изключително много с доизграждането на магистрала „Струма“ заради споровете около трасето и вече има реален риск България да връща цялата сума за строителството на магистралата, което се финансира с европейски средства - по оперативната програма "Транспорт".

 

Последната идея, по която най-вероятно ще се работи, е да се запази пътят през Кресненското дефиле, като движението стане еднопосочно в посока Кулата, а в другата посока да се изгради нов път източно от Кресна. След построяването на този път се предвижда ремонт на пътя през дефилето, така че някои завои да бъдат „изправени“, а самата Кресна – заобиколена.

 

Вече има идеен проект и симулация на този вариант, като в момента се подготвя и Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС). Финалните обсъждания са предвидени да се проведат на 11 септември в Симитли и Кресна. Така Министерството на околната среда и водите може да одобри ОВОС още до края на септември – началото на октомври и да се пристъпи към следващия етап от процедурата – отчуждения и проектиране.

 

Европейската комисия (ЕК) обаче никога досега не е одобрявала вариант на преминаване на магистралата през дефилето заради уникалното биоразнообразие. Брюксел беше дал благословия на два варианта – 15-км тунел и преминаване на цялата отсечка от магистралата на изток от Кресна.

 

България първо избра тунелът като вариант, но в последствие се отказа от него заради цената. Природозащитници настояват страната да реализира варианта с пълното преминаване на изток от Кресна като най-щадящ за околната сред в района, който е и защитена зона.

 

На 31 август, с двегодишно закъснение, започва строителството на участъка от недостроената отсечка от „Струма“ от Благоевград до Крупник. Другата седмица трябва да бъде обявена наново и обществената поръчка за тунела „Железница“. Предишната поръчка приключи със скандал заради изчезнали документи и доведе и до рокади в пътната агенция.

 

Investor.bg

 

Четете още:   

 

 

Коментари

Новини Варна