Настъпването на зимния сезон създава много проблеми за шофьорите и собствениците на автомобили. Те са свързани не само с обстановката на пътя, но и със самата кола. Един от тях е студът в салона на превозното средство, най-вече сутрин, когато температурите навън са под нулата. Как може той да бъде решен или поне облекчен донякъде?
Мнозина шофьори включват парното докрай, веднага след като се запалили двигателя. Не е ясно на какво се надяват, след като купето е почти замръзнало, а антифризът в системите за охлаждане още е студен. Въздухът, разбира се, не е толкова леден, колкото на улицата, но той няма как да ви стопли. А и двигателят в този случай ще загрява по-бавно, тъй като голяма част от акумулирана енергия ще отиде за затопляне на салона.Друга грешка е насочването на въздушния поток към прозореца на максимална скорост на вентилатора. Да, той ще размрази натрупания лед, но когато от въздуховодите започне да влиза наистина топъл въздух, стъклото може да не издържи и дори да се пръсне заради огромната разлика в температурите. За да се избегне това, трябва стъклата да се загряват едновременно с останалите части от салона.
Най-разумно в случая е да се изключи вентилатора или да се остави да работи на минимална скорост, след като да започне да се увеличива постепенно. Включването му на максимум трябва да стане, след като стрелката за загряване на двигателя отлепи от най-ниското си деление. Както и да се променя силата на въздушния поток, системата ще започне да подава нужната топлина, едва след като двигателят достигне нормалната си температура.Много от съвременните коли имат специални нагреватели на салона. Без тях, ако трафикът при сутрешното пътуване е слаб, можете да стигнете до крайната точка на маршрута си, дори без салонът да се затопли. Ако тази система е налице, можете да забравите за всичко написано в предишните два абзаца, защото тя ще се справи с проблемите.
Всъщност най-облагодетелствани са собствениците на автомобили с климатик. Ако той е адекватно настроен, при пускането в автоматичен режим системата сама избира как да действа. Обикновено тя започва да работи на малка скорост, след което набира сила и насочва загретия въздух към стъклата. След това, при достигане на комфортна температура, започва да изпраща топлината към краката на шофьора.Във всички случаи обаче, при студено време най-добре е автомобилът да потегля, след като преди това е работил няколко минути на празни обороти. Просто, при движение по-бързо загряват както двигателят, така и салонът.
Още съвети за автомобила четете в Automedia.bg
Четете още: Лъвове, обявени за гей двойка, всъщност демонстрирали доминация и подчинение

Рим отложи забраните за дизелите коли
Автомобилните производители в ЕС на крачка да спрат работа
Късна емисия
Медведев: "Посейдон" e истинско оръжие на Страшния съд
Музиката намалява риска от деменция с 39%
Ново радиоизображение показа Млечния път в неочаквани цветове
Среща със Слънцето: Междузвездната комета 3I/ATLAS премина през перихелия си
Минало и извънземни: Какво крият дълбоките води под леда на Антарктида
Ювентус пречупи Удинезе с две дузпи в Торино
Естер Джордано
Митко ще свири на Левски, а Марто на ЦСКА
В Кърджали оцениха Левски на 20 лева
Дневен хороскоп за 30 октомври, четвъртък
Месечен хороскоп за ноември
Бъди звездата на града с новата колекция NINE WEST!
Женски хороскоп за ноември
Микроинсултът не е дребен инцидент – защо спешната реакция определя съдбата на мозъка?
Как да изберем зимна шапка? Стилово ръководство
Защо топлият душ намалява напрежението?
Какво е синдром на Кушинг?
Character.AI ще забрани на деца под 18 години да говорят с чатбовете ѝ
Нов ръст на минималното заплащане в Германия, но с колко точно?
България се утвърждава на картата на ЕС в развойната дейност за чисти технологии
MAN България подкрепя BOSCH PRO TOUR 2025 със съвместна демонстрация в София
От Робърт де Ниро до Мик Джагър – холивудските бащи, посрещнали деца след 50-те си години
Според зодията: Най-подходящите костюми за Хелоуин
Коментари