Да се забрани употребата на електронни цигари на закрити обществени места, както и на външната реклама на тютюневи изделия и рекламата в местата за продажбата им предлагат от сдружение "България без дим" и от Коалиция за живот без тютюнев дим.
От неправителствените организации предлагат още да се премахнат от летищата обособените места за пушачи и да се налагат санкции на обекти, в които се установят угарки или оборудване за наргиле.
През октомври 2017 г. 39 на сто от пълнолетните жители на страната посочват, че пушат, 22% твърдят, че вече са спрели, а 39 на сто заявяват, че никога не са пушили. Това сочи проучване, извършено от социологическата агенция "Екзакта".
През септември 2018 г. пушачите са били 38 на сто, бившите пушачи - 21%, а 41 на сто казват, че никога не са пушили.
И в двете проучвания в групата на "бившите пушачи" са по-често мъже, хора на възраст над 50 години, както и жители на столицата и на малките населени места, предаде БТА.
За нагласите към забраната за тютюнопушене на закрити обществени места през 2017 г. близо три четвърти от пушачите твърдят, че безусловно спазват забраната за пушене на закрити обществени места. Най-стриктни се оказват жените, хора над 60 години, високообразованите, заможните хора и жителите на столицата. Година по-късно 74% от интервюираните пушачи заявяват, че спазват стриктно забраната, но 19 на сто твърдят, че се съобразяват със забраната, само ако им бъде направена забележка. Това е позиция най-често на мъже, на хора на възраст между 30 и 40 години, както и на жители на малките градове. През 2018 г. 7 на сто посочват, че много рядко се съобразяват със забраната.
И през 2017 г., и през 2018 г. по 76 на сто от българите препоръчват да се наложи по-строг контрол върху спазването на забраната за тютюнопушене на обществени места.
Изследването от септември 2018 г. регистрира растяща нетърпимост към възможността децата да виждат реклами на тютюневи изделия. Тази тенденция е в сила както сред пушачите, така и сред хората, които не пушат, като 65 на сто подкрепят забраната на всякаква форма на промоция на тютюневи изделия с цел тяхното популяризиране. Това е с 12 на сто повече в сравнение с 2017 г.
Четете още:


"Танхойзер" на Вагнер с два спектакъла в Софийската опера
"Тайната на музиката" с Михаела Филева: История за семейството и силата на изкуството
Обезглавиха мечка в Гърция, издирват бруталните убийци
Пазаруване на Черния петък: Измами, трикове и съвети за спестяване
НАСА представя материали за 3I/ATLAS на специален брифинг: Какво да очакваме
Vega C ще изведе в орбита южнокорейския KOMPSAT-7 на 28 ноември
Зимното слънцестоене: Кога ще бъде най-дългата нощ в годината
Мангровите гори се оказаха неочакван източник на метан
След официалното класиране за Мондиал 2026: Куман пак критикува Нидерландия
Велик! Джокович счупи пореден рекорд за историята
Сашо Димитров даде обещание за бъдещето си и отсече: Не съм идиот!
Усик се раздели с една от световните си титли
„Да обичаме себе си е най-важният урок, който хашимото и всяка болест иска да ни даде“
Нумерологична прогноза за 2026 година
3 мандали разкриват какво ви очаква през декември
7 аромата, които молците не понасят
Тренировките на гладно – мит или доказано средство за изгаряне на мазнини?
Ранното захранване може ли да предизвика или да предотврати алергии?
Какво се случва с клетката при хронична хипергликемия?
Левкотриенови рецепторни антагонисти – механизъм на действие, терапевтични приложения и профил на безопасност
Водещият японски индекс Nikkei 225 се срина с над 3%
От афилиейт стратегии до нелегален хазарт: Големите теми на специализираната конференция на BEGE 2025
Страх завладя и пазарите в Азия, като разпродажбата на крипто и AI буди тревоги
България – Грузия
Най-здравите трансмисии в света - от хиперколи до тунинг чудовища
Денис Ричардс с първи думи след 5-годишната ограничителна заповед срещу бившия ѝ съпруг
Код лилаво: Шакира и синовете ѝ очарохава на червения килим
Коментари