IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
15:13 | 9 октомври 2019
Обновен: 17:29 | 16 април 2024

Машинисти в БДЖ се чудят влакове ли ще карат или автобуси

Дружеството за пътнически превози се нуждае от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси

По материала работи: Слав Велев
Машинисти в БДЖ се чудят влакове ли ще карат или автобуси

 

 

Ръководството на БДЖ се фокусира върху подобряване управлението на компанията и намаляване на разходите, както и върху предоставяне на по-качествена услуга на клиентите. Това заяви на днешната среща с машинисти в "Локомотивно депо" - София председателят на Съвета на директорите на холдинг БДЖ Григорий Григоров, цитиран от БНР.

 

Срещата се състоя по покана на локомотивните машинисти. На нея бяха поставени проблеми, свързани с лошите условия на труд и на местата за почивка, масовото напускане на машинисти, полагането на извънреден труд, заплащането, качеството на ремонтите на подвижния състав и необходимостта от нови влакове.

 

По данни на директора на поделение "Пътнически превози"- София Александър Александров през тази година 32 машинисти са напуснали. Той призна, че в БДЖ има кадрова криза.

 

На срещата стана ясно, че в момента дружеството за пътнически превози се нуждае от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси. За 2020 г. е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.

 

Целта на срещата бе, а тези, от които зависят политическите решения да видят ситуацията на терен и да представят визията си за бъдещето на БДЖ.

 

Един от поканените на срещата, чиято цел беше да привлече вниманието на парламентарните сили към тежкото състояние на железницата, беше експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ.

 

Той обясни, че основните притеснения са свързани със състоянието на подвижния състав.

 

По негови думи хората се тревожат най-вече за това как ще работи компанията занапред и какво ще се случи с работните им места.

 

Според него се получавал парадокс - въпреки че БДЖ е държавна компания и е подписала договор за обществена услуга с държавата, самата държава позволява на железницата да не изпълнява този договор.

 

"В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси", обясни абсурдната ситуация Нинов.

 

news.bg

 

Четете още:   

Коментари

Новини Варна