Министерството на туризма ще харчи повече за национална реклама тази година
Ведомството ще може да поема допълнителни разходи до 4,7 млн. лв. за комуникационни кампании за сметка на следващите три години
Публикувана: 18 Jul 2018 | 14:03

Увеличава се разходният таван за комуникационна кампания на Министерството на туризма за 2018 г. През настоящата година туристическото ведомство ще може да поема допълнителни ангажименти за разходи в размер до 4,7 млн. лв.

 

Това реши правителството, като прие промени в утвърдените максимални размери на ангажиментите за разходи на ведомството, които могат да бъдат поети през тази година, съобщават от пресслужбата на кабинета.

 

Увеличението ще бъде за сметка на намаление на равни части от полагащите се ангажименти за разходи за периода 2019 г. - 2021 г., с което ще бъде запазен одобреният разходен таван по бюджета на министерството.

 

Предвижда се да бъде продължена успешно реализацията на дейностите в сектор „Туризъм“ за осъществяване на интегрирана комуникационна кампания на целеви пазари.

 

Целта е през тази година да се поемат ангажименти за комуникационен микс от телевизионна, външна, печатна, радио и онлайн реклама, както и чрез организиране на В2В събития, медийни срещи и пресконференции, с които да се стимулира изборът на България като туристическа дестинация.

 

В мотивите на правителството към решението се посочва, че реализираните досега кампании, както и представянето на България на международните пазари, са довели до много добри резултати през 2017 г., като официалната статистика показа, че за периода януари - декември 2017 г., България е посетена от близо 9 млн. чуждестранни туристи, което е увеличение от 7,6% спрямо същия период на миналата година.

 

Увеличеният брой туристи повишава значително и приходите от международен туризъм - те възлизат на над 6,895 млрд. лв. за 2017 г. Ръстът спрямо рекордната досега в историята на българския туризъм 2016 г. е 9,3% (през нея приходите са били 6,311 млрд. лв.).

 

 

 

Коментари ( 0 )