Най-честите оплаквания от Черния петък – за фалшиви намаления
В рамките на кампанията са се купували предимно дрехи, обувки и битова електроника
Публикувана: 3 Dec 2019 | 13:59
Димитър Маргаритов.

Най-честите оплаквания по време на кампанията Черен петък са свързани с това, че хората са се почувствали излъгани от фалшивия процент намаление. Това съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов  в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

 

„Доста от потребителите показват една завидна грамотност, тъй като са наблюдавали динамиката в цената на определени стоки, които са набелязали, че ще си купят. Когато идва моментът да се получи реалното намаление, виждат нещо различно.

 

Или процентът не отговаря като стойност на това, което се получава накрая, или че цените на тези стоки няколко дни преди кампанията се завишават и се прави мнимо намаление“, обясни председателят на КЗП.  

 

Около 40 сигнала са постъпили в комисията във връзка с покупки.

 

По-голямата част от оплакванията – близо 30, са подадени в периода 22 - 28 ноември, тъй като много от търговците тази година изтеглиха и анонсираха кампанията си по-рано. Едва 7 са жалбите на същинския Черен петък – 29 ноември, и в последвалите ги събота и неделя.

 

„Това е индикация, че по-активно са пазарували хората на 22 ноември и в дните след това. Така че – изтеглена кампания, но и добре ориентирани потребители, които са избързали да се възползват от направените анонси за намаления“, коментира Маргаритов.

 

Други сигнали са свързани с неправомерни опити на търговци да ограничат правата на клиентите си във връзка с гаранционната отговорност на стоките, правото на отказ от онлайн покупка в 14-дневен срок и пр. Според Маргаритов подобни опити за заобикаляне на нормативната уредба не могат да се опрат на здрава логика, тъй като предлаганите стоки не са с по-различни характеристики, а става дума за икономически модели, за ценообразуване в рамките на свободен пазар и всички записани в закона права и задължения остават валидни.

 

Председателят на КЗП посочи и кои са били най-предпочитаните стоки през кампанията: „В рамките на кампанията се купуват предимно дрехи и обувки, битова електроника, козметика и парфюмерия, както и детски играчки“.

 

Той прогнозира, че продажбите в кампанията за Коледа и Нова година ще надминат тези по време на  Черния петък. Така че очаквам много сериозно оживление от средата на месеца нататък“, каза Маргаритов.

 

И призова хората по-рано да се ориентират за покупките, за да имат повече време за своя избор, а търговците да бъдат коректни и да организират грижливо своята логистиката, за да могат реално да продадат и доставят това, което предлагат за продажба.  
 

Черно море

Коментари ( 0 )