Световният ден на потребителят се отбелязва на 15 март. От Комисията за защита на потребителите са направиха класациятоп 10 на най-честите оплаквания от потребители. Димитър Маргаритов, председател на КЗП обясни, че като потребители всички ние имаме права, съществува стройна система от права и механизми за защита и все повече и повече потребителите имат възможност да намират това, което търсят на най-изгодната цена. Институциите се стремят да бъдат полезни като контролен орган.
През миналата година за пореден път КЗП е получила над 20 000 жалби и сигнали от потребители. Най-голям брой проблеми са свързани с дефектни стоки и невъзможността потребителят да получи компенсация. Около половината от получените жалби са свързани с този проблем. Следващо по популярност са фалшивите намаления и промоции - проблем, на който трябва да се обърне внимание отново покрай Великден. Има опити да бъдат изамени потребителите с цените в търговските обекти като на касата се таксуват с друга цена. Често пъти се получават оплаквания, че потребителите не могат да упражнят правото си да върнат стоки закупени онлайн в 14-дневния срок.
Същестуват проблеми с бързите кредити и с качеството на туристическия продукт. Тук жаблите не са много на брой, но проблемите са основателни и много сериозно навлизат в сферата на индивида.
Коментари