Каква риба да ядете през лятото?
Различните видове съдържат полезни мазнини
Публикувана: 18 Aug 2019 | 10:10

Лятото е сезонът, в който ядем най-много риба. Дали на море или в града, ние трябва да консумираме такъв тип храна два пъти седмично, за да си набавим полезни мазнини, витамини и минерали.
 

Доказано е, че рибите съдържат полезни белтъци, които се усвояват много по-лесно от организма. Различните видове съдържат витамини като А, D, Е, В1, В2, В6, В12, както и калций, фосфор, йод, флуорид.
 

Сьомгата, рибата тон, скумрията, херингата и сардината са пълни с омега-3 мастни киселини. Смята се, че те играят важна роля за понижаване нивото на триглицеридите и предотвратяват запушването на кръвоносните съдове.
 

Рибата може да бъде част от вашия здравословен режим или диета. Ето на кои риби може да наблегнете това лято, за да бъдете здрави:
 

Цаца

Пържената малка рибка присъства в менюто на много заведения. Няма как да отидете на море и да не си вземете една порция цаца с няколко резенчета лимон. 


В 100 грама цаца има около 17,1 грама белтъчини; 7,6 мазнини, от които близо 3 са ненаситени мастни киселини. Нисковъглехидратна е, но и висококалорична – над 136 калории.


Ципура

Пържена, на скара, във фурната, тя е много вкусна и полезна. В 100 г прясна ципура има 105 ккал, 19 грама протеини, 0.6 грама омега-3 мастни киселини, 3 грама мазнини и 1 г наситени мазнини. Холестеролът в нея е около 52 мг.
 

Нейните висококачествени протеини я правят полезна за хора, които са на специален режим, както и за малки деца. Също така е богата на Омега-3 мастни киселини, които предпазват сърцето.
 

Кефал

Тази риба не се нуждае от продължителна термична обработка. Най-вкусна е на фурна.
 

Пълна е с полезни мазнини, протеини, фосфор, витамин В1, витамин РР, флуорид, както и омега-3 мастни киселини. Тези вещества защитават сърцето и подобряват функцията на мозъка.
 

Сардина

Среща се предимно в Средиземно море и Атлантическия океан, но в Черно море също има малки количества от нея. Макар да не е сред най-популярните риби, в нея има най-висока концентрация на омега-3 мастни киселини и витамин В12.
 

Сардините са източник на аминокиселини (аспарагиновата и глутаминовата, левцин, лизин, метионин, валин, треонин). Друга голяма тяхна полза е, че са богати на фолиева киселина, витамин Е и биотин.
 

Барбун

Месото на рибата е леко и се предпочита за рибена чорба. Неслучайно я наричат „царската риба“. В 100 грама риба има 19,35 грама белтъчини; 3,79 грама мазнини, 77 грама въглехидрати и близо 117 калории. Изпечен, барбунът става с около 150 калории.
 

Рибата е източник на витамините В, А и Е (последните са мастноразтворими). Освен това съдържа омега-3, витамин В12 и селен.


Попчета

Пържени като цацата, печени или задушени, те също трябва да се похапват през сезона. Месото им е богато на витамините А, В, С, Е, D. Пълно е още с калций, желязо, цинк, хром, флуорид, молибден...
 

Омега 3 и 6-мастните киселини в попчетата подобряват обмяната на веществата, защитават сърцето от болести и забавят стареенето.


Четете още: 9 начина да ядете месо здравословно

Коментари ( 0 )