IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
Новина на деня
08:22 | 5 ноември 2014
Обновен: 23:39 | 25 април 2024

Идеята за данък реклама не се нрави на бизнеса

Районирането в туризма трябва да стане факт заради усвояването на европейските средства

По материала работи: Златина Добрева
Марин Нешков

Идеята на служебното правителство фирмите от туристическия бранш да плащат своеобразен данък реклама не се нрави на бранша.
Едно юридическо лице не може само да поема разходите за реклама, защото тук става дума за рекламиране на цели туристически райони, каза пред вестник „Черно море“ почетният председател на Варненската туристическа камара проф. Марин Нешков.
Според него трябва да има комплексно финансиране – държава, общини, фирми, за да се постигне баланс и в крайна сметка рекламата да бъде ефективна.
Иначе даденият хотел може да се рекламира само на местно ниво, да отпечатва брошури, рекламни материали. Но когато става дума за цялостна реклама на района, не може да се разчита само на парите от фирмите, категоричен е Марин Нешков.
Според неговите изчисления 96 % от туристическите фирми по Черноморието са малки и средни предприятия. Това ще ги натовари финансово, смята проф. Нешков.
Предложението за данък реклама на кабинета предвижда новият налог да бъде изчисляван като процент от оборота на всяка отделна фирма.
Ние сме против това Варна като център на туристически район в страната да развива на първо място спортния туризъм, недопустимо е. Така Марин Нешков коментира друга идея – страната ни да се раздели на туристически райони, Варна да развива спортния, а Бургас културния туризъм.
По принцип трябва да има райониране, защото ЕС отпуска пари за регионите, а не на целите държави, но е важно Варна да бъде в списъка и с предлагащите културен туризъм, каза проф. Нешков.
Деян Михайлов

Коментари

Новини Варна