IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 11°
Новина на деня
12:12 | 2 април 2019
Обновен: 01:17 | 20 април 2024

Прогноза: Варна може да удвои населението си до 2030 г.

Общо 4 моста над езерото ще решат проблемите с трафика

По материала работи: Борис Проданов
Прогноза: Варна може да удвои населението си до 2030 г.

Съгласно демографската прогноза, заложена в Общия устройствен план на Варна възможно е броят на жителите на града почти да се удвои до 2030 г. Това т.нар. „Футуристичен вариант“, който вещае ръст на населението от 86% (306 046 души) за периода – т.е. да достигне 660 884 души.

 

Има още 2 демографски опции. Според „Тенденциалния вариант“ през 2030 г. варненци ще са 410 850 души – увеличение от 16% (56 000 души). „Оптимистичният вариант“ пък определя нарастване от 49% (176 000 души) или общо население от 530 844.

 

Това е свързано и с друга статистическа стойност – брой на автомобили на човек от населението. През 2015 г. е премината критичната стойност от 350 автомобила на 1000 души. До 2025 г. трябва да се достигне до 430 коли на 1000 варненци.

 

Подобни стойности директно влияят на качеството на атмосферния въздух. Вредното влияние на автомобилния транспорт е свързано със степента на автомобилизация, вида и състоянието на уличната мрежа, режимите на работа на автомобилите и автобусите, вътрешноградския пробег на МПС, наличие, вид и местоположение на местата за паркиране и гариране, природно-климатичните условия и естествената вентилация на зоните със замърсяване.

 

Всичко това обуславя необходимост от определени мерки. Основните са свързани с намаляване на трафика в централната градска част на Варна. И изнасяне на автомобилния транспорт към периферията на града.

 

Крачка в правилната посока е изнасянето на транзитното автомобилно движение север-юг, запад-юг и запад-север по трасе, което тръгва от юг магистрала „Черно море“, пресича езерото с нов мост в района на с. Казашко, тангира Летище „Варна“ от запад, прави връзка с магистрала „Хемус“, продължава на североизток по съществуващ обиколен път, достига селата Куманово и Кичево, и се насочва на север към Дуранкулак като републикански път. Подобно трасе позволява освобождаване на вътрешноградското движение от транзитния трафик и подобряване на входовете и изходите на града.

 

Най-съществено подобрение на комуникационната-транспортна инфраструктура за южния град е предложеното продължение на пътя, свързващ Боровец с магистрала „Черно море“ на югозапад до с. Константиново и с обход към Белослав.

 

Развитието на юг и приобщаването на южните територии към стария град се осъществява с предложените от ОУП проекти за 2 нови моста над езерото. Т.е. да станат общо 3 със съществуващия Аспарухов мост. Той понастоящем е с изчерпан капацитет и вкарва целият трафик от юг точно в центъра на Варна. Предлага се и четвърта комуникационна връзка с подвижен мост между новия делови център на Варна, Острова и кв. „Аспарухово“.

 

Пак според ОУП товарната жп гара трябва да се измести в с. Тополи. Товарното пристанище също е заложено да се измести на запад.

 

Това ще освободи централната част от Варна от претоварване с градски транспорт и замърсявания, освобождавайки нови терени за разширение на търговско-деловите и рекреационни функции на центъра на града.

 

Борис Проданов

 

Още по темата: "Щрихи от утрото" (27.03.2019) - Граждани искат втори Аспарухов мост до 2030 година

Коментари

Новини Варна