Лотарията с касови бележки, организирана от НАП, официално направи своя втори старт на 10 октомври. Според Милена Колева, директор на ТД на НАП - Варна, която гостува в сутрешния блок на телевизия „Черно море“, участниците, които са плащали с банкова карта и са регистрирали бележката си от POS терминалите, имат двойно по-голям шанс да спечелят награда. Играта ще продължи една година, като голямата награда е 50 000 лв. „2000 лева ще дават колегите всеки месец на щастливец, който си е регистрирал касовата бележка, и всяка седмица ще има предметни награди от 1000 лева“, уточни г-жа Колева. Първият късметлия за 2017-а ще бъде изтеглен през декември.
От НАП отчитат изключително голяма активност на гражданите за участие в лотарията. Само в първите дни на кампанията са регистрирани 16 000 бележки. Милена Колева обясни, че „всеки може да си създаде профил и може да въвежда касови бележки без ограничение, просто трябва да я запазите, защото ако сте от щастливците, ще трябва да го докажете“. Миналата година голямата награда в лотарията на НАП бе автомобил, спечелен от Иванка Кавъркова от Панагюрище с касова бележка за 1,80 лв., като дамата е регистрирала за участие общо 771 касови бележки.
Според г-жа Колева освен предметните награди лотарията е и начин да се самоконтролираме - „гражданите започнаха да си изискват касовия бон и това е смисълът на тази кампания“.
Милена Колева сподели и за една друга кампания - „Влез в час с данъците“, която има за цел да ограмоти и дисциплинира младите хора по отношение плащането на данъци. “Преди 4 години НАП предприе тази кампания. Това е една много широкомащабна инициатива, към която има голям интерес. Посещават се училища, проведени са срещи с над 30 000 ученици. Само във Варна 5-има лектори са провели в 9 училища 250 лекторски часа, за да разяснят смисъла от плащането на данъци. Насочена е не само към учениците, но и студентите. По отношение на тази кампания НАП получи награда на конкурс, организиран от българската PR организация като проект, който е постигнал ефективен и дългосрочен резултат с ясна разпознаваемост. Проектът взе наградата в категория „Проект в публичния сектор“. Висока оценка получихме в Брюксел, където НАП представи опита си във фискалното образование пред работна група към ЕК. НАП се старае да ограмоти и да разясни. Разясняваме пред медиите, даваме отчет, диплянки. Да не гледат хората на НАП като враг, а като на партньор.“
Г-жа Колева подчерта още, че НАП провежда много кампании и това вече дава резултат. НАП е администрация, която се ползва с най-голямо доверие от страна на гражданите. „Не е с цел да се хвалим, това е мониторингово проучване и е третото след тези на “Галъп” и Българската стопанска камара, което потвърждава, че доверието към НАП е 60 %. Ние постигаме целта си.“
ИВАН БАРБОВ
МАНЯ ПЕТРОВА
Коментари