Инж. Младен Иванов, директор на общинското предприятие „Паркинги и синя зона“, каза в сутрешния блок на тв „Черно море“, че в новата “синя зона” на Варна ще има голям брой зарядни станции за електромобили.
„Те ще се закупят с общински средства. Ако зарядните станции се закупят от частна компания, тя ще търси начин да възвърне инвестицията си. Нашата идея е да стимулираме варненци да използват екоколи, като им предлагаме паркинг и зареждане безплатно. Собствениците на електромобили могат да ползват неограничено “синята зона” и да си заредят колата“, категоричен е инж. Иванов.
Реално във Варна няма голям брой електромобили, но всичко е въпрос на бъдещето.
„Една от причините за избягването на закупуването на електромобили е липсата на място за зареждане. Т.е., да има и място за паркиране, и зарядна станция. Тези коли са освободени от данък и реално за мен покупката (ако човек има възможност) се компенсира в рамките на 5 г.“, добави той.
Самата “синя зона” реално не стартира поради избора на изпълнител, който ще обслужва плащанията.
„Поставянето на паркинг автомати на предвидените около 3000 места за спиране е много скъпо. Затова трябва да направим възможността за плащане по съвременен начин. Стигнахме до извода, че е добре да се създадат виртуални портфейли, а не да се предоставя кредитна или дебитна карта в рамките на лев за час. Портфейлът може да се зарежда по различни начини, включително и през нашия офис. Плащането през SMS е поостаряла технология, но моделът е познат. Въпреки това не е напълно удобно, защото не всеки има мобилен телефон, а и много фирмени абонати не допускат изпращането на кратки съобщения“, обясни още инж. Младен Иванов.
Той е на мнение, че в началото на април вече във Варна ще има “синя зона”. Стига да няма обжалване на обществената поръчка.
Магдалена Петрова
Борис Проданов
Още по темата: Стикери подсказват, че трошките от улиците ще бъдат вдигнати
Коментари