IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 18°
Свят
20:57 | 25 март 2018
Обновен: 09:57 | 5 май 2024

41% от американците вярват, че Facebook защитава данните

Акциите на компанията се сринаха с 14% след скандала

По материала работи: Слав Велев
41% от американците вярват, че Facebook защитава данните

По-малко от половината американци вярват, че социалната мрежа Facebook спазва законите за защита на личните данни, сочат резултатите от анкета на Ройтерс-Ипсос, публикувани днес.

 

Анкетата, проведена от сряда до петък, установява също, че по-малко американци вярват на Facebook отколкото на други технологични компании, които събират потребителски данни като "Епъл", "Гугъл", "Амазон", "Майкрософт" и "Яху".

 

Около 41% от американците вярват, че Facebook спазва законите и защитава личната им информация спрямо 66 процента, които се доверяват на "Амазон", 62 процента на "Гугъл", 60 процента на "Майкрософт" и 47 процента на "Яху".

 

Проучването е проведено на английски език на територията на САЩ, събрани са отговорите на 2237 души.

 Facebook, най-голямата социална медия в света, поднесе извинения, опитвайки да възстанови репутацията си след пропуски, позволили личните данни на 50 милиона потребители да попаднат в ръцете на консултантската компания "Кембридж аналитика".

 

В края на миналата седмица набра сила кампания за деактивиране на профили във "Фейсбук", а акциите на компанията се сринаха с 14 процента.

 

Сред причините Facebook и други интернет компании да събират лична информация за потребителите е да могат да предлагат реклами за продукти и услуги на хора, които най-вероятно ще проявят интерес.

 

Facebook, която има над 2 милиарда активни потребители месечно, е отчела почти изцяло приходите си от 40,6 млрд. д. миналата година от реклама.

 

Анкетата на Ройтерс обаче сочи, че мнозина от участниците имат неясна представа за целевата реклама.

Около 63 процента посочват, че биха искали по-малко целева реклама в бъдеще прямо 9 процента, които биха искали повече.

 

Запитани за сравнение с традиционната реклама, 41 процента оценяват целевото промотиране като "по-лошо" спрямо 21 процента, според които то е "по-добро".

 

Мнозинството пълнолетни потребители посочват, че биха искали правителството да има по-голяма роля в контрола на използването на потребителските данни от интернет компаниите. Според анкетата 46 процента от пълнолетните искат по-силна правителствена регулация спрямо 17 процента, предпочитащи по-слаба регулация.

 

Dnes.bg

 

Четете още:   

 

Коментари

Новини Варна