IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Свят
20:57 | 12 септември 2018
Обновен: 02:45 | 25 април 2024

Икономиката в САЩ vs. митата на Тръмп

От почти всички сектори в "Американци за свободна търговия"

По материала работи: Слав Велев
Икономиката в САЩ vs. митата на Тръмп

След месеци на задкулисна война срещу митата на президента Доналд Тръмп в търговския спор, който ескалира много над това, което бизнес организациите си бяха представяли, над 60 американски браншови организации създават днес коалиция, която да поведе открита борба срещу намеренията на администрацията, информира Ройтерс.

 

Групата "Американци за свободна търговия" се появява, след като Тръмп прегърна идеята да използва мита, обхващащи стоки на стойност милиарди долари, като заплаха, чрез която да спечели отстъпки, или с увереност, че това ще създаде работни места в САЩ.

 

"Много други заинтересовани групи мислеха, че това няма да продължи дълго или че няма да стигне толкова далеч. Наслагващият се ефект (от митата) обаче най-накрая принуди всички да кажат "Стига вече!"," посочва Никол Василарос, водещ лобист на Националната асоциация на производителите на морски съдове (NMMA). Членовете на организацията обмислят съкращаване на работници, след като разходите им се повишиха с 35 процента.

 

Новото бизнес обединение включва групи, представляващи някои от най-големите американски компании. Сред тях е Американският институт по петрола (API), обединяващ най-големите рафинерии като ExxonMobil, както и Асоциацията на лидерите в търговията на дребно, включваща компании като веригата Target и Autozone.

 

"През последните осем месеца бе свършена много работа, за да се опитаме да убедим президента и администрацията, че митата няма да работят. Според нас все още не е твърде късно", казва Дийн Гарфийл, главен изпълнителен директор на Съвета по информационни технологии (ITTC), сред чиито членове са Microsoft, собственикът на Google, Alphabet и Apple.

 

Коалицията се е оформила на седмичните срещи на браншови организации, организирани от Националната федерация на търговците на дребно (NRT), включваща компании като Amazon, Macy's и Walmart.

 

"Участват почти всички сектори на американската икономика", заявява Дейвид Френч, главен лобист на федерацията.

 

Групата ще насочи действията си към представителите в Конгреса на Републиканската партия от пет щата - Охайо, Пенсилвания, Илинойс, Индиана и Тенеси. Тя няма да се намесва в предизборната надпревара преди частичните избори за Конгреса на 6 ноември, в които залогът е контролът над законодателния орган, но ще призовава избирателите да обсъждат търговските въпроси с конгресмените. Коалицията планира до края на годината да разшири дейността си до дванадесетина щати.

 

Членовете на Конгреса не успяха да забавят протекционисткия марш на Тръмп и малцина се осмеляват да говорят публично от страх да не предизвикат гнева на консервативните избиратели.

 

Обединението на бизнес организациите се надява да накара републиканските конгресмени да притиснат Тръмп да се откаже от митата, убеждавайки го, че тази търговска политика може да подкопае курса му за намаляване на данъците и регулациите, пише БТА.

 

 

Dnes.bg

 

Четете още:  

 

Коментари

Новини Варна