Екип от 10 политически и технологични консултанти има за цел да събере всички налични данни на избирателите, след което да ги съпостави с потребителските данни и да наеме екип от инженери, които да изготвят анализи на високо ниво, чрез което да се намери начин за идентифициране на потенциалните избиратели и всички необходими начини за привличане на тяхното внимание.
„Въпреки че бюджетът е определен, това начинание вероятно ще се превърне в най-голямата и най-силна политическа организация за една нощ в страната“, пише Едуард-Айзък Доувър от Atlantic.
Но трябва да се направи едно съществено разграничаване между кампанията през 2016 г. и тази, която се подготвя в момента.
Част от данните, с които борави Cambridge Analytica, са събрани от платформи като Facebook без съгласието на потребителите, в нарушение на корпоративните условия.
Недостигът на достатъчно ясни федерални закони по отношение на личните данни предоставя на подобни статистически компании възможност за по-широк информационен достъп.
И точно от това ще се възползва кампанията на Майкъл Блумбърг.
Не е ясно обаче дали Cambridge Analytica ще подкрепи инициативата на милиардера или ще бъде използвана от някои друг кандидат.
При всеки случай тази информация ще предостави огромно предимство на онзи, който я използва.
Това поставя на дневен ред редица въпроси относно поверителността на личните данни и демокрацията, които започнаха да се оформят още през 2016 г., когато се появиха опасенията за манипулиране на избирателните резултати от руски хакери.
Коментари