IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 10°
Новини Варна
16:25 | 29 юни 2017
Обновен: 20:38 | 21 март 2024

Бизнес и университети намериха пресечни точки, твърдят експерти във Варна

Специалисти по маркетинг от България, Сърбия, САЩ, Украйна и Босна и Херцеговина пристигнаха за двудневна конференция във Варна

По материала работи: Слав Велев
Бизнес и университети намериха пресечни точки, твърдят експерти във Варна

В последните години бизнесът и университетите намериха пресечни точки на интересите. Това смятат специалисти по маркетинг, които се включиха в конференция, посветена на 20-годишнината на катедра „Маркетинг“ в Икономическия университет във Варна. Форумът започна вчера и продължава и днес. В него участват специалисти по маркетинг от България, Сърбия, САЩ, Украйна, Босна и Херцеговина. Основна тема на конференцията е партньорството с бизнеса. 


„При различни поводи се споменава, че бизнесът е от една страна,  висшите училища – от друга. Казваха, че връзката е загубена. Смятам, че в последните 4 - 5 години има старание и от двете страни, намериха се пресечните точки на интересите. Смея да кажа, че бизнесът е непрекъснато в Икономическия университет - Варна“, отбеляза проф. Евгени Станимиров, ръководител-катедра „Маркетинг“ в ИУ - Варна. 


Проблем остава все пак това, че част от бизнеса не е готов да инвестира в подготовката и адаптацията на дипломираните студенти, които след университета излизат направо на пазара на труда. Смята се, че този процес отнема не повече от 2 месеца. „Има компании, които искат завършващите студенти да нямат никакъв практически опит. Те искат да ги моделират съобразно своята фирмена култура и считат, че ако съответният кандидат има опит, е обременен с модели и стандарти, които може да не са релевантни към фирмената култура на съответната компания“, коментира проф. Станимиров.     


В анализа си по време на конференцията проф. Станимиров разглежда начина, по който компаниите управляват отношенията си със своите клиенти. Проучването включва над 480 анкети и интервюта с мениджъри в 4 бранша, които показват, че много често не се прави анализ на клиентите. Това води до непълно оползотворяване на възможностите за офериране съобразно профила на клиента. 


Пленарни доклади на конференцията изнесоха още проф. Боян Дуранкев от УНСС и доц. д-р Тодор Кръстевич от СА  „Д. Цанов“ – Свищов. 


Елена Кирова
 

Четете още:

35 студенти от 6 университета се включиха в олимпиада по маркетинг във Варна

 

 

Коментари

Новини Варна