IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 28°
Начало
07:07 | 11 февруари 2014
Обновен: 14:28 | 14 юни 2024

Христо Попов: Бизнесът трябва да спре да говори за кризата

Христо Попов: Бизнесът трябва да спре да говори за кризата

По материала работи: Златина Добрева
Христо Попов: Бизнесът трябва да спре да говори за кризата

„Бизнесът най-после трябва да спре да говори за кризата. Това е част от новите условия за успех, които правят правилата по-различни“, каза в сутрешния блок на Bulgaria On Air изпълнителният директор на Fast Track Христо Попов.
Според него, фирмите, които ще продължат напред и ще се разрастват са тези, които се фокусират върху добрите новини. „Когато лидерите и мениджърите се оплакват от обстановката, когато се оправдават с кризата или когато не успяват да извличат ползи от всяка ситуация, тогава целият бизнес страда. Именно в тези условия компанията спира да се развива, а ценните кадри започват да се оглеждат и да търсят по-стабилен работодател с повече възможности за растеж“, обясни експертът.
Той призова предприемачите да не разчитат на държавата. „Google или Apple едва ли са били държавно подпомагани компании. Когато един инвеститор влага парите си в нов частен бизнес, едно от основните правила е двете страни да имат едни и същи интереси. Подобно единство на целите не може да се постигне между държавата и фирмите. Здравият и успешен бизнес трябва да може да функционира сам, без да разчита на помощи и субсидии“, добави Христо Попов.
По думите му два аспекта на кризата са ключови към днешна дата – липсата на пари и липсата на самочувствие. Според него наличието им задълбочава проблемите на компаниите. „Когато мениджърите са плахи и не преценяват добре, фирмите започват да се опитват да играят на сигурно, прибягва се до съкращаване на разходи, намаляват се заплати, а така подемът и потенциал за растеж намалява драстично. Истината е, че по време на криза има много възможности, защото повечето конкуренти са стреснати, което е изгодно за вас, по-лесно се намират нови и компетентни кадри и по-лесно се предоговарят условията на доставчиците“, допълни Попов.
bgonair.bg

Коментари

Новини Варна