Варна °
fallback
България
13:28 | 6 април 2018
Обновен: 17:47 | 8 юни 2025

Facebook сканира съобщенията в Messenger

Приложението обаче не използвало информацията от личните съобщения с рекламна цел

По материала работи: Юлиян Атанасов

Facebook сканира разговорите и снимките, които хората си изпращат в приложението Messenger, с цел съдържанието да отговаря на правилата на компанията. Ако се засече несъответствие, информацията се блокира, предава Bloomberg.

 

Компанията потвърди тази практика след интервю с главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Това обаче повдига много въпроси около практиките на Messenger и неприкосновеността на личния живот. Зукърбърг разказва в интервюто за опити за изпращане на съобщения чрез приложението, свързано с етническото пречистване в Мианмар, които са били спрени от Facebook.Последваха реакции в Twitter, където притеснени потребители зададоха въпроса дали социалната мрежа чете съобщенията. През последните седмици мрежата е под натиск заради скандала с неправомерно използване на личните данни на потребителите. От компанията коментираха, че Messenger не използва информацията от личните съобщения с рекламна цел.

 

„Например в Messenger при изпращане на снимка нашите автоматизирани системи я сканират, като използват технология за съвпадение на снимки, за да открият изображения на деца, които са експлоатирани. Когато изпращате връзка, ние я сканираме за злонамерен софтуер или вируси", обясни още говорител на Facebook. По неговите думи мрежата е създала тези автоматизирани инструменти, за да може бързо да бъде спряна евентуална злоупотребата чрез платформата.

 

Междувременно стана ясно, че основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг ще яви на изслушване пред Конгреса на САЩ на 11 април. Изслушването ще се проведе от Комисията по енергетика и търговия, която съблюдава много от въпросите, свързани с политиката в областта на телекомуникациите и интернет.Facebook е критикувана за начина, по който съхранява и използва данните на потребителите, след като се оказа, че компанията Cambridge Analytica е ползвала данни за 87 млн. потребители на социалната мрежа за таргетиране на реклами, свързани с предизборната кампания на Доналд Тръмп.

 

investor.bg

 

Четете още: 280 000 българи тръгват на път за Великден

 

Автор на статията:
Юлиян Атанасов
0 коментара
fallback
fallback