IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
18:54 | 2 юни 2018
Обновен: 10:16 | 10 май 2025

БДЖ не се води към фалит

Транспортният бизнес трябва да бъде балансира

По материала работи: Слав Велев
 БДЖ не се води към фалит

Несериозно е да се твърди, че някой умишлено води железницата към фалит. Това заяви пред Нова телевизия изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров.

 

„Има 103 млн. задължения по втория облигационен заем, който е взет 2007 г., и с него са погасени предходни задължения. Този заем е бил 250 млн. лв., а сега е само 103 млн. лв. и това са последните задължения на БДЖ към банкови институции и ние трябва да ги погасим, за да продължи развитието на железниците“, обясни Владимиров. Той посочи, че след като държавата реши тези задължения, дълговата криза в БДЖ приключва и вече ще може да се инвестира в нови мотрисни влакове и да се мисли само за развитие.

 

„В периода преди 2009 г. - тогава, когато е трябвало тези пари да бъдат дадени от държавата и да бъдат инвестирани в железницата, това не е направено. В периода 2002 г. – 2009 г. вместо държавата да инвестира, са взимани заеми. Ние заварваме това положение и от 2010 г. започваме да ги погасяване. Този механизъм е порочен“, коментира той и обясни, че e несериозно да се твърди, че някой умишлено води железницата към фалит.

 

В четвъртък стана ясно, че част от сметките на железницата са запорирани, но те не смятат да разпродават активи. Вчера финансовият министър Владислав Горанов съобщи, че Министерството на финансите ще отпусне 20 млн. лева на БДЖ, за да не фалира дружеството. По думите му парите ще бъдат взети от фискалния резерв, като се очаква те да бъдат възстановени след отдаването на концесия на летище София.

 

 

На въпрос дали е съгласен с идеята на финансовия министър Владислав Горанов да се регулира пазарът на услуги от страна на автобусните превозвачи, изпълнителният директор на БДЖ отговори: „Не можем само с административни мерки да задължим пътниците какъв транспорт да изберат. Трябва да предложим качествена услуга. А качествена услуга означава по-добра инфраструктура, за да могат да се движат влаковете с по-голяма скорост. Такава инвестиция е направена – направлението София – Бургас и София – Свиленград ще позволява по-високи скорости от 2021 г., затова се ангажираме и с купуването на нови мотрисни влакове. Тогава железницата ще стане по-конкурентоспособна.

 

Владимиров посочи, че е в интерес на гражданите и на държавата транспортният бизнес да бъде балансиран.

 

fakti.bg

 

Четете още:  

Коментари

Новини Варна