Туристическият бизнес в България настоява за удвояване на парите за национален маркетинг и реклама на българския туризъм през следващата година. Големите инвеститори в туристическия сектор са отправили официално предложение до управляващите 0,5% от приходите в сектора на туризма да отидат за реклама на българския туристически продукт.Това беше обявено пред медиите след работна среща на министъра на туризма Николина Ангелкова с туристическия бранш.
По предложение на председателя на Националния борд по туризъм Красимир Гергов е изпратено писмо до премиера, с което се настоява националната реклама на туризма да се финансира с 0,5% до 1% от приходите, които реализира секторът за предходната година. Официалното предложение на Националния борд по туризъм е изпратено и до вицепремиера Валери Симеонов и председателите на бюджетната и икономическата комисия в парламента.Предложението е подкрепено от работодателските организации в страната.Припомняме, че бюджетът за реклама на туризма е около 14 млн. лева за 2018 година.
„Туристическият бизнес отчита необходимостта от промяна във визията за определянето на бюджета за туризъм. Предлагаме ясен и обективен механизъм, концептуално различен от досегашния“, каза Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Тя поясни, че конкретното предложение е приходите от туризъм по официална статистика за предходната година да служат като база, върху която да се начисляват средствата за национална туристическа реклама.„Ако приходите от туризъм за миналата година са 6,9 млрд. лева, както сочат официалните данни, то това би формирало около 32 млн. лева за 2019 г. със заложен механизъм за бавно и постепенно нарастване до 1%“, обясни Карастоянова.Принципната позиция на Националния борд по туризъм е, че националната реклама на туризма трябва да се финансира с 1% от приходите, които реализира секторът. Предложението сега за 0,5% стартова позиция е израз на балансираната позиция към тези промени, които не могат да станат изведнъж, допълни тя.
За бизнеса е важно парите за национална туристическа реклама да се насочват особено към специализирани кампании в новите презокеанскки перспективни пазари. Важно е да се създаде мрежа от туристически представителства с фокус върху туризма, което е дефицит към момента, защото липсват официални туристически представителства, които професионално да промотират туризма ни в чужбина, каза още Карастоянова.
investor.bg
Четете още: Грипът идва през ноември

Стачката на такситата в Гърция: "Погребвате професията ни"
Деньо Денев отново бе предложен за шеф на ДАНС
Централна прогноза
Паркирането в София: Плащаш 600 евро годишно, ако караш електромобил (ВИДЕО)
В САЩ откриха, че човешкото сърце е способно на самовъзстановяване
Най-голямата паяжина в света е открита в пещера между Албания и Гърция
James Webb открива следи от първите гигантски звезди
Американски физик за възможността 3I/ATLAS да има извънземен произход
Роби Кийн за кризата в Лудогорец: Тази ситуация може да бъде опасна за Ференцварош
Обявиха защо Реал Мадрид падна на "Анфийлд"
Ас на Байерн със странна реакция след голям гаф
Капитанът на Астън Вила преподписа с бирмингамци
От хип-хоп клубовете в Харлем до подиумите на Висшата мода – историята на streetwear стила
5 кристала, които ще повишат вибрацията в дома ви
2 зодии с голям напредък до края на 2025
Милена Аврамова за филма „Рожден ден“: Вселената започва да работи, когато правиш нещо хубаво
Какво прави музиката с нашето тяло?
Използвате ли изкуствен интелект? А знаете ли как се отразява на мисленето?
Гъбична инфекция на половия член – какво представлява и защо се появява?
УМБАЛ „Лозенец“ стартира кампанията „Мовембър 2025“ в подкрепа на мъжкото здраве
Камбоджа става една от първите страни, които ще съхраняват златото си в Китай
Моторист се заби в кола край Софийския университет (+ВИДЕО)
Еврозоната може да привлече повече британски инвестиции у нас
Нов проблем за Мбапе
Възраждането на Jaguar ще се забави
Принц Уилям се срещна с най-големия си фен в Бразилия – 10-месечно бебе
Бобърската луна сбъдва желанията на 4 зодии
Коментари