Вътрешното потребление - двигателят на българската икономика

Вътрешният пазар е сравнително ограничен по отношение на броя на потребителите и покупателната способност

Ясен Георгиев, изпълнителен директор на Института за икономическа политика (ИИП). Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Ясен Георгиев, изпълнителен директор на Института за икономическа политика (ИИП). Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

В годините на възстановяване от икономическата криза износът изигра своята ключова роля, а в момента вътрешното потребление и инвестициите са движещият фактор, който помага БВП да отчита растеж между 3% и 4% през последните няколко години. Това каза Ясен Георгиев, изпълнителен директор на Института за икономическа политика (ИИП), в предаването "В развитие" с водещ Делян Петришки.
 

"Важно е да мислим за вътрешното потребление като потенциален буфер при стагнация на международните пазари. Вътрешното потребление би могло да осигури предпазен пояс за българската икономика, който да омекоти евентуални сътресения от външни фактори".


Вътрешният пазар е сравнително ограничен по отношение на броя на потребителите и покупателната способност, коментира той.
 

"Ако броят на потребителите не може да бъде променен в краткосрочен или средносрочен план, то ние може да работим по линия на покупателната способност".
 

Българският пазар има да наваксва много. Покупателната способност в България е много по-ниска в сравнение с тази в страните от Централна и Източна Европа, заяви Георгиев.
 

"Голямото предизвикателство е как да направим голямата крачка напред, за да увеличим жизнения стандарт и доходите".
 

Силните страни на сегашното данъчно облагане са, че има много по-висока събираемост на данъците, тъй като по-ниската данъчна ставка предполага стимул на икономическите субекти да декларират своите данъци, отбеляза гостът.


Bloombergtv.bg


Четете още: България ще търси съдействие от Румъния по процедурата за пакета "Мобилност"
 

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата