Туристическият бранш продължава да настоява държавата да отдели пари за реклама

Част от средствата да се насочват към специализирани кампании в новите презокеанскки перспективни пазари, настояват от Националния борд по туризъм

Туристическият бранш продължава да настоява държавата да отдели пари за реклама

Българският туристически сектор има нужда от спешна роля на държавата в качеството ѝ на собственик на публичната държавна собственост. Нужен е мащабен ресурс за реклама на България като туристическа дестинация, коментира в ефира на Нова телевизия Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.
 

Според нея трябва да се популяризира националното богатство, културно-историческото и природно наследство и да се говори повече за изграждането на професионални туристически представителства в чужбина. Тя уточни, че не става дума за реклама на частни хотели, ресторанти и туристически атракции.
 

„Всички наши колеги са направили максимума. Говорим за реклама на България в българските и международни медии, защото наблюдаваме следната ситуация – имаме сравнително спокоен геополитически район, в който се намираме, а в същото нашите преки конкуренти – Гърция, Турция, Мароко, Тунис, Египет, Черна гора, Хърватия, Сърбия, Северна Македония провеждат мащабни, професионални и впечатляващи реклами”, обясни Карастоянова. 
 

Според нея е нужен инструментариум за привличане на повече авиопревозвачи не само от Европа, но и от далечния Изток. Това е единственият начин за сериозен ръст на платежоспособните чужди туристи, категорична е тя.
 

По думите ѝ причините за спада в бранша се дължат на геополитически фактори, тъй като по-спокойният район и по-големите бюджети на нашите конкуренти ги правят предпочитани на международните пазари.
 

Карастоянова припомни още, че туристическият бизнес в България отданва настоява за удвояване на парите за национален маркетинг и реклама на българския туризъм през следващата година. Големите инвеститори в туристическия сектор отправиха още в средата на миналата година официално предложение до управляващите 0,5% от приходите в сектора на туризма да отидат за реклама на българския туристически продукт. В конкретното предложение, изпратено и до премиера Бойко Бориспв се настоява националната реклама на туризма да се финансира с 0,5% до 1% от приходите, които реализира секторът за предходната година. По неофициални данни за 2018 г. говорим за над 8 милиарда лв., уточни още Карастоянова.
 

За бизнеса е важно парите за национална туристическа реклама да се насочват особено към специализирани кампании в новите презокеанскки перспективни пазари, добави тя.


Investor.bg


Четете още: Наредиха България в топ 10 като дестинация
 

Новини

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата