IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
11:57 | 13 юли 2019
Обновен: 16:27 | 15 май 2025

1000 лв. - психологическата граница за кормуването

По материала работи: Слав Велев
1000 лв. - психологическата граница за кормуването

Винаги има дискусии относно часовете. Ако погледнем държавите, които са в ЕС, статистиката показва, че нормативът за практическото обучение е около 30 часа. В Германия то е с най-много часове - 36. С тези думи Ивайло Славков от СБА подкрепи пред Нова телевизия увеличението на часовете за кормуване.

 

"Като се върнем в годините назад, ние сме минавали през доста перипетии. 80- те години часовете бяха 36. Имаше два вътрешни изпита - на осмия и на шестия час. За дамите, на полигона, се взимаха още 20 часа. Курсът беше три месеца и половина. Общо около 60 до 70 часа се получаваха за шофиране", посочи Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

 

След 90-те години часовете са свалени на 25, а през 2010 година са увеличени отново и стигат до 31. Това оказва положително влияние, според Иванов. Сега обаче от гледна точка на обкръжаващата среда, агресията в училище и липсата на възпитание поведението на младите шофьори е друго, коментира Иванов.

 

Той отново настоя от АПИ за създаване на карта на пътнотранспортните нарушения, така че новите водачи да бъдат обучавани и според местата, на които са станали тежки инциденти.

 

Според Ивайло Славков понятието цена е размито.

 

"Хиляда лева е психологическата граница. За някои са малко, но за други повече. Понятието цена е размито. Важни са трудът, който се полага и качеството на обучение", поясни Ивайло Славков, цитиран от news.bg.

 

Йонко Иванов обаче постави въпроса защо родителите на млади водачи не зачитат какви са сумите, изплащани при ПТП. Той подчерта, че 20% от катастрофите у нас са причинени от млади водачи на автомобили.

 

Коментари

Новини Варна