IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
14:36 | 4 септември 2019
Обновен: 17:18 | 21 май 2025

Околовръстното шосе от „Младост“ до АМ „Тракия“ ще струва 144,5 млн. лева

Чрез изграждането на Южната дъга на София ще се подобри безопасността на пътуващите

По материала работи: Пламен Янков
Околовръстното шосе от „Младост“ до АМ „Тракия“ ще струва 144,5 млн. лева

Правителството осигурява средства за разширяване на околовръстното шосе на София от „Младост“ до изхода за АМ „Тракия“. В продължение на четири години ще са необходими общо до 144,5 млн. лева, които ще бъдат осигурени от държавния бюджет и от приходите от тол таксуване - за изграждането на 6,08 км от Софийския околовръстен път. Това е участъкът от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“. Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи, съобщават от пресслужбата на кабинета.
 

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13,9 млн. лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.
 

Проектът предвижда отсечката между п.в. „Младост“ и изхода за АМ „Тракия“ да бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях. Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли „Стар Лозенски път“, „Патриарх Герман“, „Самоковско шосе“ и „Младост“ („ул. 406“). Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др. 
 

След изграждането на участъка от Софийския околовръстен път от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“ транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор № V. Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между АМ „Струма“ и АМ „Тракия“ и провежда транзитния трафик от АМ „Калотина – София“ към морските райони и границите с Турция и Гърция.
 

Чрез изграждането на Южната дъга на София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването, посочва се в мотивите към решението.


Четете още: Отпускат се 111 105 лв. за деца с изявени дарби

Коментари

Новини Варна