Ще отказват административни услуги при неплатени глоби от шофьорите

Предлага се още при особено тежки инциденти те да се обследват от специалисти от различни области

Ще отказват административни услуги при неплатени глоби от шофьорите

Приемане на нова методика за обследване на тежките пътни инциденти, бързо и ефективно събиране на наложени санкции, одитите за пътна безопасност да обхванат всички републикански и общински пътища, създаване на публичен регистрационен режим на фирмите, извършващи сервизна дейност. Това са част от препоръките в Доклада за състоянието на безопасността на движението по пътищата в Република България публикуван от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) на официалната им интернет страница.

 

От агенцията посочват, че това е и първият цялостен анализ на нивото на безопасността на движението по пътищата, който се прави у нас. В доклада са набелязани конкретни мерки и действия, които ангажираните институции следва да предприемат, допълват от ДАБДП. Той е и основата, на която ще бъде разработена и Стратегията за безопасност на движението по пътищата в хоризонт 2021 - 2030 г, пише Dnes.bg.

 

По отношение на събираемостта на санкциите се препоръчва да има отказ на административни услуги от всички институции при неплатени задължения и проверка на гражданите (в това число чуждестранни) на изходните ГКПП за наличие на наложени с електронен фиш глоби.

 

Предлага се още при особено тежки инциденти те да се обследват от специалисти от различни области. ДАБДП предлага водещо да бъде не установяване на вина, а дефицитите свързани с: поведението на водача, изправността на превозното средство, състоянието на инфраструктурата, метеорологичната обстановка и т.н., за да се види причината или проблема за настъпването на ПТП и той да бъде своевременно отстранен.

 

Анализът констатира още, че през последните 10 години се отбелязва интензивно развитие в областта на пътното строителство, но по-голямата част от мрежата остава изградена преди повече от 20 години. За 2018 г. са установени 77 участъка с концентрация на ПТП по републиканските пътища, се посочва в доклада. Разработване на интерактивна карта с информация за тях и въвеждане на повече интелигентни транспортни системи, са сред другите приоритети за подобряване на безопасността по пътищата.

 

Най-честите технически неизправности, които водят до произшествие са спукване на гума и повреда в спирачната уредба, се казва в заключението на доклада в частта "Превозни средства", като основната препоръка е последователна работа за гарантиране на техническата им изправност.

 

В глобален мащаб, по данни на Световната здравна организация приблизително 1,35 милиона души загиват всяка година в резултат на пътнотранспортни произшествия, което, освен огромната човешка трагедия, струва на страните и средно 3% от брутния им вътрешен продукт. На европейско ниво, през изминалите десетилетия безопасността на пътя се подобрява значително, но въпреки това броят на смъртните случаи и нараняванията все още е твърде висок.

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата