Пациентите ще оценяват болниците, а Здравната каса ще прекратява договорите си с лечебните заведения, срещу които има системно недоволство. Това е една от промените в Закона за здравното осигуряване, който беше одобрен на първо четене.
През миналата година стотици недоволни пациенти са подали жалба в Изпълнителната агенция Медицински одит. Оплаквания заливат и пациентските организации, информира Нова тв.
„Основният дефект на здравната ни система продължава да бъде ниското качеството на медицинската помощ”, обясни д-р Стойчо Кацаров от Центъра за защита правата на пациентите.
От 480 сигнала, 320 са именно за оказаните грижи. Другите жалби са за затруднен достъп до лечение и за нерегламентирани плащания. Най-масово е пациентското недоволството срещу големите лечебни заведения.
Сред тях са „Пирогов”, ИСУЛ, „Св. Марина” във Варна и „Св. Анна” в София. Болница „Св. Иван Рилски" в столицата, също е в списъка.
Според промените в закона за здравното осигуряване, Касата ще проучва дали пациентите са доволни от медицинските услуги, за които тя плаща.
Пациенти ще дават оценки на болниците
Здравната каса ще прекратява договорите си с лечебните заведения, срещу които има системно недоволство
26.03.2015 | 10:49 ч. Обновена: 07.06.2025 | 22:00 ч.
0

Новини
-
Съюзът на учените във Варна е с нов председател
-
Историческо! България ще бъде домакин на Световно първенство по кикбокс за кадети
-
Какво време ни очаква в четвъртък?
-
Облагородяват зоната около Шокъровия канал с евро пари
-
Във Варна ще се гради иновативно училище на бъдещето
-
Дават близо 45 бона допълнително за "топъл обяд" на нуждаещи се във Варна
България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата
Коментари