IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 17°
България
10:30 | 11 ноември 2020
Обновен: 22:04 | 16 април 2024

Без рязане на ленти, без Акт 16 – със 110км/ч. по новите 17 км от "Европа" –та

За първи път от години участък от магистрала се пуска за движение без тържествено рязане на лента

По материала работи: Слав Велев
Без рязане на ленти, без Акт 16 – със 110км/ч. по новите 17 км от "Европа" –та

За първи път от години участък от магистрала, който е около една трета от цялата, се пуска за движение без тържествено рязане на лента. 17-те километра от магистрала “Европа” между Драгоман и Сливница са напълно готови и от вчера движението по тях е пуснато, пише "24 часа". Ограничението на скоростта там засега е 110 км в час за леките автомобили и 90 за камионите, тъй като пътят няма още акт 16. Когато бъде издаден, ограничението за леките коли ще е 140 км в час.


Отсечката, която е почти изцяло в равнинен терен, но има доста съоръжения, бе изградена от ГБС половин година предсрочно. Договорът, подписан преди 2 години, бе за малко над 117 млн. лв., като финансирането е от бюджета. Строителният надзор е на сдружение с водещ партньор “План Инвест Пловдив” ЕООД.


Отсечката минава в близост до прочутото Алдомировско блато, което е защитена местност и е любимо място за риболов на софиянци. За опазване на биоразнообразието в района са направени пътеки за влечуги, които ще преминават през специално изградени за тази цел проходи под магистралата. Поставени са шумозаглушителни стени и мрежи за птици, а за водите, които се оттичат от магистралата, са поставени каломаслоуловители, за да не замърсяват водите на блатото.

 

Доскоро движението по тази отсечка ставаше само по едно от платната, което всъщност беше старото платно на двупосочния път от столицата до Калотина. При модернизацията бе изградено още едно, а старото бе увеличено до габаритите на магистрала.

 

По новия участък на магистралата са изградени два големи пътни възела, които са с енергоефективно осветление, като броят на всички големи съоръжения е 11 - 5 подлеза, 5 надлеза, мост над река Сливнишка, както и 7 площадки за отдих и принудително спиране.

 

Новата отсечка е на практика по средата на бъдещата магистрала. 15-те километра от Драгоман до Калотина почнаха да се правят през февруари от консорциум около “Щрабаг” и ще бъдат готови в началото на 2022 г. Тази отсечка се намира в полупланински терен и е малко по-скъпа - 165 млн. лв., като парите за нея се осигуряват от Механизма за свързана Европа и бюджета.


За участъка между Сливница и столицата, който ще е по изцяло ново трасе, все още се изготвя технически проект.

Коментари

Новини Варна