Снимка: EUCTP
European Center for Transport Policies EUCTP (ЕЦТП) пита министъра на регионалното развитие „Има ли политически чадър над фирмите изпълнители на ремонти на пътища“. Това се посочва в позиция, разпратена от центъра до медиите.
Само за последната седмица на АМ „Тракия“ станаха няколко тежки пътни инциденти. Всички са категоризирани като случили се по вина на водачите. Това оправдание обаче звучи твърде познато и вече доста изтъркано. Ние считаме, че това правителство е съставено от опитни експерти, които добре познават проблемите на пътната безопасност. От идването на служебното управление досега, обаче по пътищата ни загинаха десетки и стотици бяха ранени.
Следва да зададем въпроса дали пътната безопасност е приоритет на управляващите в момента? Задаваме този въпрос, защото инцидентът на АМ „Тракия“, който стана в петък (11.06.2021г.), настъпи на новоремонтирания участък, за който от един месец ЕЦТП подава сигнали чрез медии и всички други възможни канали, че има сериозен проблем с пътната маркировка и тя е невидима. При една от нашите инспекции в ефира на националната телевизия демонстрирахме, че пътната маркировка не покрива нито един стандарт. Повече от месец след нашия сигнал няма реакция на държавата дори и след поредния инцидент, при който загина човек. Нивата на смъртност рязко се вдигат и опасно се приближават към онези от 2019 г.
ЕЦТП се обръща към институциите и пита - има ли чадър на фирмата, която е положила маркировка на новоремонтирания участък на АМ „Тракия“, че един месец след като доказахме, че тя е напълно негодна, все още никой не е накарал изпълнителят да премаркира? Силно обезпокоени сме от липсата на каквато и да било загриженост на институциите за пътната безопасност, но също така се питаме къде е широко прокламираната реформа и промяна на статуквото? Как така се изнасят данни за некачествени ремонти и се твърди за откраднати пари, а няма кой да накара един изпълнител да си подмени некачествената маркировка? Считаме, че действията на служебното правителство представляват само и единствено шумни ПР акции, които не само, че не са облечени в никакъв смисъл, ами очевидно не водят до подобряване на състоянието на пътната безопасност.

ЕС покрива 2/3 от финансовите нужди на Украйна за следващите две години
Първи подробности за влаковия инцидент със загинало дете във Враца
Радев пред студенти: Справянето с корупцията е ключово за бъдещето на младите
Шведи са готови да отърват ЦСКА от Сегер
Открит е начин за бързо възстановяване на мозъка след инсулт
Спътник ще заснеме астероида Апофис по време на сближаването му със Земята
За първи път в историята към МКС са скачени едновременно осем космически кораба
Опитът за кацане на първата степен на китайската Zhuqiue-3 завърши с неуспех (видео)
Почти на 100% Мбапе ще спечели „Златната топка“ през 2026 година
Страхотно! Българка преби полякиня, направи и "геврек"
Черно море тресна Берое с гол в 94-ата минута
Нова драма: Федерацията по щанги върна договора на Карлос Насар
Поверия за Света Варвара на 4 декември
„Петър Дънов. За Христос и новото човечество“
20 неща, които да изчистите от живота си на пълнолунието в Близнаци
Нова лятна дестинация през 2026 г. на „България Еър“: Великолепният Порто
Ендометриалният полип като пречка пред бременността
Гъбата рейши и впечатляващите ѝ ползи за здравето
Индикаторни инфекции при ХИВ
Отличиха пет проекта по дарителската програма „Заедно за здраве“
Докладът за заетостта в частния сектор в САЩ заличи част от оптимизма на Wall Street*
Уидра: Ударите на САЩ по чужди лодки повдигат п равни въпроси, част 2
Тотнъм е в очакване: Хюн-мин Сон се завръща в Лондон
Германци представиха универсален удължител на пробега
Зашеметяващи блондинки – Аманда Сейфрид и Сидни Суини на премиерата на „Прислужницата“ в Ню Йорк
Салма Хайек: Бях завлечена до олтара!
Коментари