Полицейски автомобил се движи с колоните от автомобили и следи да няма изпреварвания при непрекъсната осева линия. Мобилна камера в патрулка и лазерна камера на тринога снимат за превишена скорост. Така изглежда въведеният преди дни „динамичен контрол” на КАТ в 22-километрова отсечка от пътя София-Варна, видя екип на „Труд”.
Патрулка „КИА” с включен син буркан посреща трафика откъм София при бензиностанцията на „Ром петрол” до село Сопот. Когато минат оттам част от шофьорите започват колегиално да присветват с фарове на идващите откъм Варна, за да ги предупредят за пътните полицаи. И чудо - дори най-мощните джипове БМВ-та и „Мерцедес”-и спират да натискат „нормалните” автомобили пред тях, отказват се да изпреварват и карат в своите платна. На около 5 км по-натътък започват да примигват отиващите за София, защото на бензиностанция „Шел” при Микре е спрял бял „Опел”. Ясно се вижда, че на предното стъкло има мобилна камера, която снима и в двете посоки.
Следват нови присветвания и примигвания, защото на още 5-6 км при разклона за село Голец е паркирана още една патрулка „Шкода”, а до нея на асфалта стои тринога лазерна камера и също снима в двете посоки. Така един нормален шофьор има шанс да мине невредим през „Отсечката на смъртта” от с. Сопот до разклона за пътя Ловеч-Троян и обратно. И със скорост, с която да види добре паметници и черни кръстове на десетките жертви на катастрофи. 22-ма души са загинали там само за последните 4 години, преди 2 седмици бяха убити петима души.
Този вид „динамичният контрол” е въведен по идея на Областната дирекция на МВР-Ловеч, съгласувана с Института за пътна безопасност. Полицейската блокада край Микре ще продължи през уикендите до края на есента. „Ние често сме критикували полицията в Ловеч, но сега е редно да я похвалим, защото търси начин да се справи с катастрофите”, каза шефът на института Богдан Милчев.
Предложение
До всяка камера и знак, и билборд
Любопитен факт е, че бившият знак Е 24, който показва район с камери на КАТ, е останал и в двете посоки край Микре. Този знак беше премахнат през юни 2017 г. и върна катаджиите в храстите. Нека депутатите от бъдещия парламент да помислят не само за връщане на знака, а и до всяка камера на КАТ в участък с много катастрофи да се монтира и билборд. На него да пише примерно: „Тази камера е 100% ефективна, защото не засне нито един нарушител. Всички минаха по този път живи и здрави.”
В бъдеще
Да им разрешат да снимат и с дронове
„Само след 2 години ще бъде пуснат участъкът от магистрала „Хемус” и от КАТ, и от пътната агенция повече няма да си мръднат пръста за пътя през Микре”, каза пред „Труд” местен жител. Той кара всеки ден в „Отсечката на смъртта” и продължава да се дразни, когато скъпи коли го задминават на забранени места, или излизат в платното срещу него, въпреки че очевидно няма достатъчно разстояние за изпреварване.
„Разминавал съм се косъм с камиони и автобуси. Нека да разрешат на полицаите да снимат от въздуха и с дронове, така че да се вижда отгоре кой какво върши. Ама после не да му пращат снимки по пощата, а тук да го спират, глобяват и да не го пускат, докато не си плати”, предлага шофьорът.
Гърция обявена за шампион на ЕС за десетилетието 2010-2020
183-ма загинали по българските пътища от началото на годината
Жертвите са с 21 повече спрямо 2020 г.
Българските пътища продължават да бъдат сред най-опасните в Европа.
183-ма души са загинали и 2842-ма са били ранени при 2298 катастрофи у нас от началото на 2021 г. Това сочи статистиката на КАТ до 20 юни. Жертвите са с 21 повече спрямо същия период на 2020 г. Тогава по пътищата са станали 2179 катастрофи със 162 убити и 2969 ранени.
Смята се обаче, че в началните месеци на тази, а особено на миналата година трафикът у нас е намалял с 35-40% заради мерките срещу COVID-19 и затова данните все още са по-ниски в сравнение с периода отпреди пандемията. За сравнение - от 1 януари до 20 юни 2019 г. е имало 2678 катастрофи (с 380 повече от 2021 г.) с 228 загинали (45 повече от 2021 г.) и 3343-ма ранени (501 повече от 2021 г.).
Преди седмица от Европейската комисия отчетоха плана за десетилетието 2010-2020 г., чиято цел бе да бъдат намалени наполовина жертвите от катастрофи. Оказа се, че средният процент за страните от Европейския съюз е 37%, а за шампион бе обявена Гърция, при която спадът е 54%. България бе похвалена, защото с 40% попада сред държавите, които надхвърлят средния процент за ЕС. Най-слаб е резултатът на Нидерландия - едва 5%, но тази страна е сред водещите по най-ниска смъртност спрямо броя на населението, докато България и Румъния оглавяват черната класация.

Плъхове и ужасна миризма: Столичани пропищяха от задълбочаващата се криза с боклука
Пеевски: Държавата трябва да е стабилна, защото само така може да се работи за хората
Мутация на грипа във Великобритания може да дойде у нас
Метеорният поток Геминиди ще достигне своя връх в нощта на 14 декември
Единствена по рода си: В Индонезия се роди бебе от вида гигантска панда
Учените са изумени: Кометата 3I/ATLAS носи ключова за живота молекула
Компактна и ярка: Hubble снима блестяща синя галактика
Остава ли в България? Президентът Радев се срещна с Карлос Насар
Едуард Алексанян за SENSHI 29: Tази победа е за семейството ми!
Германия с важна новина преди Мондиал 2026
Племенникът на Лечков се оправдава след резила
5 хитри трика, за да ухае домът на Коледа
От България до Южна Корея – истински истории от една българка в Далечния изток
Кога кашлицата трябва да ни притеснява?
Задължителни ястия за Света Анна
Холтерите като устройства за дистанционен мониторинг
Хранителен режим при атеросклероза
Как влияе на психиката работата от вкъщи?
Инсулинова резистентност и метаболитен синдром – как са свързани?
Rheinmetall прогнозира силно търсене в следващите 10-15 г. - Част 2
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Принц Джордж, принцеса Шарлот и принц Луи с първа кралска изява от 6 месеца насам
Седмичен любовен хороскоп 8-14 декември
Коментари