IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 20°
България
15:30 | 26 юни 2021
Обновен: 11:52 | 18 април 2024

“Албена” отчете най-тежката година в историята на курорта с 10 млн. лв. загуба

19 хотела са отворени, предстои още три да заработят това лято

По материала работи: Слав Велев
“Албена” отчете най-тежката година в историята на курорта с 10 млн. лв. загуба

Неблагоприятното въздействие на коронавируса за туризма рефлектира върху летния сезон на курортния комплекс „Албена“ през 2020 г. и върху постъпленията от продажби на туристически и други услуги, които дружеството ежегодно предоставя. За първи път в историята си курортът завърши за загуба и тя е над 10 милиона лева, при печалба от 16,7 млн. лв. за 2019 г. На проведеното днес общо събрание на акционерите беше решено загубата да бъде компенсирана от допълнителните резерви на дружеството, съобщиха от курорта.

“Албена” АД представи доклад за дейността през 2020г. През 2020г. в условията на Covid-19 ваканционно селище Албена отбеляза спад на туристическите нощувки със 75% на годишна база. При слабия сезон през миналата година в Албена бе постигната едва 58% заетост на базата, а реализираните приходи са 70% по-ниски от тези през 2019 г.

Приходите на „Албена“ АД за 2020г. са в размер на 28 917 000лв., като в предходната 2019г. са реализирани приходи в размер на 93 850 000лв., което изкарва „Албена“ АД на загуба от 10 265 000лв. и печалба след данъци през 2019г. в размер на  16 639 000лв.
Финансовите разходи за 2020г. 3 371 000лв., а за 2019г. са 1 610 000лв. По-големият размер на финансовите разходи за 2020г. се дължи на обезценка на инвестиция в дъщерно дружество в размер на 1 826 000лв.

Ваканционното селище реализира нощувки 1/4 от обема през 2019 година при отворени 19 хотела с намален експлотационен период от края на май до края на септември. Значително влияние оказа липсата на туристи от дестинации като Франция, Норвегия, Англия, Белгия, Нидерландия, Русия, като намалението на туристите спрямо 2019 година от дестинации като Германия, Полша, Чехия, Унгария, Люксембург бе над 60%.
В същото време бе увеличен пазарния дял на пазари като България, Румъния, Украйна, Молдова.

В следствие на епидемичната обстановка бяха въведени ограничения и в работата на определени зони в комплекса – детски клубове, зони в СПА Центровете, нощни заведения и концерна зона и прочие.

Албена въведе стандарт за работа в условия на Covid-19, план за хигиенна и дезинфекция (въвеждане на модерни и ефективни методи и техники – немска нано технология за покриване на контактните повърхности, ULV машини за дезинфекция в стаите, дезинфекция на автомобили и др.) като част от стандарта са и осигуряване на възможност за карантиниране за гости със симптоми и такива, за които не се налага болничен престой в вили Магнолия; осигуряване на възможност за преглед от лекар в поликлиниката на гости със симптоми и тестване;

Нова тенденция отчитат от ваканционното селище – 60% от резервациите са в последната минута

За 2021 г. Албена АД планира да реализира обем нощувки 40% от нощувките реализирани през 2019 г. като ще бъдат отворени 21 хотела, вили, а към момента са отворени 19 хотела, съобщават от туристическата компания.

Ваканционното селище отбелязва и нов тренд в записванията, като 60% от резервациите са Last Minute, 2-3 седмици преди почивката. Наблюдава се увеличение на търсенето на самостоятелни помещения като вили, бунгала и апартаменти с кухненски бокс.
Албена постига и оптимистично плавно възстановяване на пазари като Франция и Белгия и увеличаване на дяла на пазари като Германия, Полша, Чехия, Люксембург.
Увеличава се и делът на онлайн и директни продажби, спрямо тези през стандартните туроператори, като съотношението е 40:60.
Плавно се възстановяват и културните дейности с любими изпълнители от България и Европа, както и спортните и конгресни мероприятия –  с 65% от обемите през 2019.

Коментари

Новини Варна