IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 15°
България
11:00 | 6 юли 2021
Обновен: 09:58 | 15 април 2024

Какво свети сега? 13-те датчика в автомобила, които най-често ни лъжат

Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите

По материала работи: Ставри Таргов
Какво свети сега? 13-те датчика в автомобила, които най-често ни лъжат

В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си.

Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR.

Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
 

Датчикът за температурата на двигателя

 

Той е от тези, които лъжат по замисъл - просто защото напук на името си измерва не температурата на двигателя, а на охлаждащата течност. Най-често се монтира не в главата на цилиндровия блок (най-горещото място в двигателя), а в тръбата към нея.

Много често тя дори не е метална, а от термоустойчива пластмаса. А сега си представете, че антифризът е изтекъл от системата. Двигателят започва да се нагрява до опасно високи температури, но датчикът си мери температурата в празната тръба, и не отчита никакъв проблем.

В интерес на истината на някои съвременни двигатели, особено за по-скъпи автомобили, датчикът се монтира в блока. А при отделни агрегати като Zetec-E двигателите на Ford мери не температурата на антифриза, а тази на самия блок.

Още по темата в automedia.investor.bg

Коментари

Новини Варна