Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден на Специализираната прокуратура. Причината е, че в доклада на Агенция „Държавна финансова инспекция“ относно държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ се констатират данни, че вероятно се касае за индикатори за измама“.
Това съобщи в интервю за БНР министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров. Той поясни, че след проверката на прокуратурата могат да се коментират детайли, уточни той.
„Договорът е сключен още през 2014 г. Има констатации, които е направила Държавната финансова инспекция, от които може да се направи извод за преднамерено, невярно или неточно предоставяне на факти относно изпълнението на договора, сключен между държавното предприятие и изпълнителя“, поясни Георги Тодоров.
Припомняме, че по-рано този месец министър Георги Тодоров освободи Ангел Забуртов от поста генерален директор на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура“. С друга заповед министър Георги Тодоров обяви конкурс за избор на генерален директор на държавното предприятие, съгласно реда на Закона за публичните предприятия и правилника за неговото прилагане.
Морската естакада при нос Шабла дълги години беше оставена на морските стихии и бури и разрушена почти напълно. Възстановяването й започна през април 2015 година. Стойността на договора е 6 186 353 лв.
Съоръжението е дълго 414 м и широко 6 м. Островната площадка е с размери 24/18 м и ще бъде на 8,5 м над морското ниво.
Първоначалните прогнози бяха проектът да завърши до 10 месеца. Той включва разрушаване на съществуващата естакада и на нейно място изграждане на нова, като се запазят габаритите на съоръжението. Новото съоръжение се изгражда от двойка тръбни пилоти през 12 м.
Пристанищното съоръжение съставлява Морска естакада с островна площадка, която навлиза до 414 м. в Черно море и определя морската граница на държавата. Това съоръжение следва да замени старата естакада, строена през 60-те години на ХХ в., и почти унищожена от действието на морските вълни.
В началото на тази година стана ясно, че работници, извършвали дейности по ключов за Черноморието ни проект, са без заплащане. Оправданието на фирмите, обслужващи проекта е, че пари няма, нито преди, нито по време на кризата създадена от COVID 19. За това алармира лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов. Тогава той заяви: „Така, този важен проект е спрян, защото по него пари има, но очевидно те не отиват по предназначение. Съдейки по информацията, която споделят работниците, очевидно случаят се неглижира от държавните институции и работниците остават с незащитени права“.

Людмила Елкова за Бюджет 2026: Влизаме в улея на бобслея
Румен Овчаров: Половината резерви на "Лукойл" се намират в чужбина
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
ЦСКА показа на Левски кой е шефът. И съдиите не помогнаха на "сините"
Инфарктна драма! Съндърланд сложи край на победната серия на Арсенал
Марсилия окупира върха след класика
Торино измъкна точка от Юве
Дневен хороскоп за 9 ноември, неделя
Поверия за ангелската дата 11/11
Седмична нумерологична прогноза за 10 – 16 ноември
Дерматолог: Да губим до 100 косъма на ден е нормално, но не и повече
Епидемия от самота и отсъствие на принадлежност мъчи съвременния човек
Приемът на мелатонин се свърза с повишен риск от сърдечна недостатъчност
Доц. д-р Красимира Христова с международно признание на световния форум по хипертония в Китай
Мобилни екипи на Националния център за психосоматика осигуряват психологична грижа за пациенти с тежки заболявания в София
Кадър на деня за 8 ноември
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
3 характеристики на жените, които винаги успяват да накарат мъжа да се обвърже
Венера в Скорпион - какво очаква зодиите?
Коментари