IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 22°
България
10:30 | 21 март 2023
Обновен: 03:45 | 23 април 2024

Идват празници: Вижте какво трябва да знаете при резервация за почивка

Запазвате СПА хотел, а се оказвате в къща за гости с масажен стол и вана

По материала работи: Слав Велев
Идват празници: Вижте какво трябва да знаете при резервация за почивка

Снимката е илюстративна

Всеки, който иска да направи резервация за великденските и майските празници и за лятото, трябва да побърза, защото с всеки изминал ден добрите възможностите намаляват, напомнят от платформата „Ние, потребителите“ пред онлайн медията Искра.бг по повод идните празнични дни. 

„Не трябва да разчитаме на оферти в последната минута и е хубаво още отсега да си организираме всичко, защото така ще ни е по-спокойно, когато избираме и сравняваме предложенията. Също така няма да разчитаме на някакви допълнителни послания към тях – „Само сега!“, „Най-изгодно!“ и така нататък – неща, които, за да бъдат доказани, че са верни, изискват малко повече проучване от наша страна, което понякога не правим, предоверяваме се и оставаме излъгани.“, каза Габриела Руменова от „Ние, потребителите“.

Експертът посочи най-честите нарушения, с които хората могат да се сблъскат по време на почивката си.

„Понякога семейни хотели се рекламират като хотели, а в други случаи най-обикновени хотели се представят за спа обекти. Има специална наредба, в която е описано много подробно какви са изискванията към местата за настаняване, които ще се наричат спа и уелнес. Може да се стигне дотам, че в крайна сметка хората може да искат да отидат в този спа хотел, за да ползват определени услуги, тъй като очакват да ги има след като са били в други подобни хотели в миналото и такива услуги са били налични. И да платят тези пари, очаквайки да ги имат услугите, но след като отидат на място да разберат, че има само един басейн и това е всичко. Това не може да бъде спа хотел.“, обясни Руменова.

Тя разкри, че се среща и нарушението обект да бъде представян с повече звезди отколкото реално притежава по удостоверение за категоризация: „Понякога се прави по следния начин и си е нелоялна търговска практика – когато се регистрира името на хотела то върви със символиката за броя звезди. Например,  казва се „Хотел еди си колко звезди“ и отгоре има три звезди. А по удостоверение за категоризация има две звезди.“

„Добре е да се провери какви заведения можем да посетим – барове, ресторанти, както и звездите им. Не е лошо и да се прегледат онлайн менютата им, ако имат такива, за да можем да се ориентираме и за ценовите равнища“, смята Руменова.

За да избегнем излишни рискове, от „Ние, потребителите“ препоръчват преди да направим резервация, да проверим в регистрите на страницата на Министерството на туризма.

При нарушения потърпевшите да реагират, като първо се обърнат към търговците, а след това и към контролните органи. За нередности като невярна информация в офертите и непредоставяне на част от обещаните услуги, включително и във ваучерите, които се издават за настаняването правомощията са на  Министерството на туризма и Комисията за защита на потребителите. Също и в случаите, при които се отиде на място и се окаже, че гостът не може да бъде настанен, защото нещо не е наред с резервацията му. При проблем с чистота туристите могат да сигнализират в съответните Регионални здравни инспекции.

Коментари

Новини Варна