"Разпродажба", "сега", „за кратко“, "специална оферта", „акция“... Това са само част от посланията "в червено", с които магазини за хранителни стоки привличат клиенти към отделени на обособени щандове великденски стоки. Те най-често са шоколадови и захарни изделия, бои и декорации за яйца, детски игри и др., съобщиха от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Най-странното е, че част от стоките вече са в разпродажба, макар празникът още да не е настъпил. За тях е спазено изискването да се посочи предишната цена, от която е извършено намалението, и новата – с отстъпката. Намалението варира от -25%, -30% до -40%, което трудно кореспондира с официално обявените от някои вериги 4-5% печалба.
Размерът на отстъпките за стоките в "акция" и "специална оферта" пък най-често е между 20% и 25%.
В други случаи не се посочват нито стара цена, нито процент отстъпка, а само продажната, която обаче е в червено, както останалите промоционални. Този подход е приложен при офертите с маркетингови послания „сега“, „за кратко“ и пр., посочват още от потребителската платформа.
По отношение изискването за обявяване на периода на намалението – при някои стоки има само начална, но не и крайна дата.
За да не станем жертва на нарушения и нелоялни практики при пазаруването по време на великденските празници, от „Ние, потребителите“ предоставят полезни съвети.
Важно е да не сравняваме по цени дори на пръв поглед един и същи продукт, защото в различните магазини той може да се предлага в различни разфасовки. Сравнението трябва да се прави по цени за единица мярка.
Най-вероятно ще сгрешим и ако се водим по процента намаление, когато сравняваме идентични стоки на различни производители, които се предлагат с отстъпка от различни търговци. В този случай за правилния избор ще ни помогне, ако гледаме количеството и качествата на тези продукти. Например, при боите за яйца: за колко яйца ще стигнат, как ще изглеждат готовите яйца и пр.
В някои брошури намалените великденски стоки са отбелязани със зведичка и има пояснение от типа: "Този артикул може да бъде изчерпан още в първия ден на търговската акция."
„Съгласно действащия закон, намалението не може да продължи по-малко от един ден. Отправянето на предупреждение, че стоката може да свърши само за няколко часа, не извинява търговеца. Освен това, той е длъжен да осигури количества през целия период на промоцията. За да не бъде в нарушение, може да посочи по-къс период, а ако му останат стоки, да продължи да ги продава с червени етикети и да привлича клиентите към въпросните артикули, но когато те вече са в обекта. А не с това послание в рекламни и маркетингови материали да води потребители в магазина и едва там те да разбират, че няма от промоционалните стоки, за които са отишли“, коментира Габриела Руменова - основател на платформата „Ние, потребителите“.

От 5 януари 2026 г.: По-високи цени и по-дълги синя и зелена зона в София
Създадоха цифров двойник на Земята
Китайски учени откриха редкоземни метали в растения
BentoBox и Phoenix 2 откриват ерата на търговската микрогравитация
Извънземен живот? Ще го търсим в облаците
Иван Иванов спечели без игра и е на ¼-финал в Турция
Лалова остана извън УС и отсече: Винаги съм вярвала, че леката атлетика принадлежи на атлетите
Франция готви спаринг с Бразилия
Байерн взе важно решение за Мануел Нойер
Black Weekend идва в Технополис с намаления до -50%
Женски хороскоп за 2026 година
Маникюри за зодия Стрелец – винаги различни и красиви (+Снимки)
Златен петък: Късмет и щастие за 3 зодии на 14 ноември
Ларингофарингеален рефлукс и влиянието му върху гласа
Експерти: Изключването на цели групи храни при онкологични пациенти е опасна практика
Диета №9 – лечебен хранителен режим при захарен диабет и метаболитни нарушения
Интимността забавя стареенето
Продажбите на Burberry растат със засилване на търсенето в Китай
МАЕ: Санкциите на САЩ крият сериозни рискове за руския петролен добив
Google Maps се сдоби с редица нови и много готини функции
Есента на Calvin Klein – минимализъм с характер
Футболистът Дейвид Брукс стана баща!
Коментари