IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
България
15:20 | 25 юни 2023
Обновен: 15:58 | 28 април 2024

Кадри от Киргистан, Украйна, Турция спасяват сезона в Албена

Курортът e пълен с българи и румънци. Всяка седмица проверяват качеството на морската вода в района

По материала работи: Слав Велев
Кадри от Киргистан, Украйна, Турция спасяват сезона в Албена

Кадри от Киргистан, Украйна, Турция спасяват сезона във ваканционно селище Албена. „Миналата година постигнахме ръст в задоволеността и много наши обекти спечелиха международните награди за качество. За да задържим и подобрим тази процентна задоволеност, ни трябват квалифицирани кадри, които за момента много трудно намираме. Успяхме да задържим ключовите ни мениджъри, като плащахме заплати през цялата година с надеждата те да ангажират около себе си определени ядра, взехме работници и служители от Киргистан, Украйна, Турция“. Това каза търговският директор на „Албена“ АД Маргита Тодорова, предаде ПроНюзДобрич.

По думите й в България в момента е много трудно да се намерят кадри, които са готови да работят в туризма. Сериозна причина за това е, че сезонът все повече се съкращава. „Затова не можем да постигнем обемите от 2019 г. Това е така заради съкратената чартърна програма на основни пазари като Германия, Франция, Белгия, които осигуряват туристи преди и след сезона. Като персонал има украинци, които в продължение на години са при нас, ние сме убедени, че те са коректни и добри изпълнители, и сме ги наели. Не са в такива обеми, каквито бяха преди“, каза Тодорова. 

Румънци и българи са най-многобройни в Албена това лято

Ваканционно селище „Албена“ ще има посещаемост на около 80 процента от обемите за 2019 г. – както по отношение на нощувки, така и за приходи. Това съобщи още търговският директор на „Албена“ АД Маргита Тодорова.

Преобладават румънци и българи. На трето място поляците и чехите, след тях германци, скандинавци, французи.

„Отделни хотели, както и отделни пазари, надминават обемите за 2019 г., но в рамките на цяла Албена това няма как да се случи, защото липсва един голям пазар – руският. Все още няма алтернатива, която да покрие неговите обеми. Известна алтернатива е източно европейският пазар – Полша и Чехия. Скандинавският пазар върви доста добре – България е номер 2 в търсенето, поне така ни уверяват нашите партньори от там. Френският пазар се завръща, но все още не са постигнати обемите от 2019 г.“, каза Тодорова. През 2019 година Албена реализира над 1,5 млн. нощувки. Макар да не беше най-успешната година, 2018 г. беше много по-успешна.

Тя припомни, че сезон 2023 г. започна силно с посещенията за Великден и празника Русали в Румъния. Но западните гости не са в обичайните обеми.

Месец юни е характерен с много спортни и конгресни  прояви – фестивали, имахме европейско състезание по снукър, различни турнири – както международни, така и в рамките на България, детски футболни турнири, международни състезания по плуване, футбол. Те продължават в първите седмици на юли.

Сезонът е доста динамичен, всичко се свързва в последния момент. И, както се казва, всички катаклизми – външни и вътрешни, се отразяват. Войната в Украйна още има своето влияние. „Белгийските и френските групи, които традиционно бяха наши клиенти през юни, се отдръпнаха с този мотив“, каза Тодорова. Туристическата компания активно работи за това да ги върне. Затова е похарчила повече от 100 000 евро под формата на реклама в Германия.

„Имаше различни инициативи с цел ние да върнем нашите позиции, но това в рамките на една фирма и отделни рекламни акции не е достатъчно. И, независимо от усилията, които бяха направени и от страна на министерството в организирането на роуд шоу в Германия, тези акции съвсем не са достатъчни“, посочи Маргита Тодорова. По думите й причините западните пазари да не възстановят присъствието си са комплексни. Една от тях е липсата на подкрепа на чартърните полети, която реално беше отказана от страна на нашата държава.   

„В световен мащаб още миналата година основните наши конкуренти стигнаха и надминаха нивата от 2019 година – това са Турция, Гърция, Испания, и в момента се радват на същински бум. Но това са утвърдени дестинации. За толкова много години налагането на дестинация България винаги е било борба, защото става въпрос за държавна политика“, каза Маргита Тодорова.

В Албена вече всяка седмица правят изследвания за чистотата на морската вода

„В момента е необходим кризисен пиар за чистотата на Черноморието. Правят се определени срещи, излиза се с определена информация, но, според нас това далеч не е достатъчно“, коментира пред журналисти търговският директор на „Албена“ АД Маргита Тодорова във връзка с последствията от разрушаването на язовира „Нова Каховка“ в Украйна.

В курорта е започнало ежедневно измерване на чистотата на морската вода. Резултатите от тези замервания и пробовземания ще бъдат на сайта на „Албена“. По този начин клиентите ще бъдат информирани и спокойни, и ще бъдат самостоятелни в своите решения, посочи Тодорова.
Пробите се вземат от лабораторията на Албена, в рамките на РЗИ Добрич и РЗИ Варна. Уверението е, че пробонабирания ще се правят всяка седмица, а не на две седмици, както досега, което Тодорова счита, че не е достатъчно.

По думите й все още не може да се твърди, че има отлив на туристи заради опасността от замърсяване на Черно море заради взрива на „Нова Каховка“. „Но, когато разчитаме на записвания в последния момент, е ясно, че и стагнацията се отразява на ситуацията“, посочи още тя.  

Ведомствена лаборатория за изследване на води заработи във ваканционно селище „Албена“ по-рано тази година. В нея чрез анализи ще се проследява и контролира качеството на питейната вода, суровата минерална вода от трите извора на комплекса, както и тази в плувните басейни. Дейността й е разширена с изпитвания на отпадъчните води и тези в прилежащата морска акватория. Освен оперативен мониторинг, лабораторията ще извършва анализи и при сигнали за възникнали ВиК аварии.

Коментари

Новини Варна