IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 17°
България
15:40 | 21 октомври 2023
Обновен: 06:18 | 23 април 2024

Германските туристи остават мираж за нас и следващото лято

Немският пазар обръща трайно гръб на България, коментира Калин Сутев, представител на DER Touristik

По материала работи: Слав Велев
Германските туристи остават мираж за нас и следващото лято

Морска гара Варна/Снимка: visitvarna.bg

Големият германски туроператор DER Touristik не очаква възстановяване на туристите за България през летния сезон на 2024 г. Това обяви за TravelNews Калин Сутев, представител на концерна и управител на „Дестинейшън Туристик Сървисис“. Туроператорът водеше най-много германски туристи у нас преди пандемията – над 150 000 човека. „Интересът към България при ранните записвания е много слаб, дори и със специални оферти и промоции“, каза той. От една страна причините са в страха на германците да пътуват до курортите на Българското Черноморие заради войната в Украйна, а от друга - липсата на кризисен пиар и реклама на страната ни.

„Няма да можем да възстановим германския пазар и през 2024 г. и да догоним предковидната 2019 г.“, коментира Сутев. Това означава, че ситуацията отново ще се отрази лошо на хотелиерите и те няма да могат да запълнят т. нар. крила на сезона – от май до октомври, в които идваха най-много туристи от Германия. Всички големи германски туроператори ще продължат да работят заедно, като се обединяват в общи чартъри до България, тъй като не могат да се напълнят седалките само от една компания. По тази причина не може да има сериозни ръстове в броя на туристите от този пазар догодина. При DER Touristik ще бъдат в рамките на 15-20% повече спрямо изминалото лято, когато са изпратили само 45 000 германци. През тази година са дошли с около 20% повече германски туристи в сравнение с 2022 г., но е далече от нивата на 2019 г. Над 60% от тях са избрали Слънчев бряг, а останалите са били настанени в други курорти.

„Германският пазар обръща трайно гръб на България и трябва да се вземат адекватни мерки от държавата. Те трябва да бъдат свързани със сериозен маркетинг и реклама в Германия“, обясни Калин Сутев. Той приветства и одобрява новата програма на Министерството на туризма от 5 млн. лв. за реклама на черноморските общини, съвместно с туроператорите. Това е стъпка в правилната посока, но не е достатъчна за сериозното завръщане на германските туристи. Според него държавата трябва да приложи и други механизми, за да върне доверието на големите туроператори.

България е единствената страна, която излъга големите германски концерни по време на Ковид пандемията. Те не получиха обещаните 35 евро на седалка за доведен турист в чартърите през 2022 г., когато Министерството на туризма се управляваше от предишното редовно правителство, а министър беше Христо Проданов (БСП). След това нищо не направи и бившият министър на туризма Илин Димитров при двете служебни правителства през миналата година.

Калин Сутев обясни, че държавата е обърнала гръб на туроператорите, не ги е подкрепила и те няма да се хвърлят отново да правят повече чартъри и да поемат загубите. „България е единствената държава, която излъга големите германски туроператори, като негативът и лошата репутация са големи. Повторно те няма да поемат този риск”, коментира Калин Сутев.

България дълги години беше традиционна дестинация за германците с постоянни клиенти. Те пълниха т. нар. крила на летния сезон, защото започваха да идват от края на април до октомври. Това беше и най-важният пазар за българския туризъм. Преди пандемията през цялата 2019 г. са дошли над 761 000 германци, а през 2018 г. – над 850 000. Германия се нареждаше на трето място по брой посетители в страната след Румъния и Гърция.

Коментари

Новини Варна