IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
България
16:20 | 14 януари 2024
Обновен: 00:16 | 29 април 2024

Пускат нови 40-50 км от АМ "Хемус" до края на 2024 г.

Средствата за саниране на жилища няма да стигнат за всички кандидатстващи, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството

По материала работи: Слав Велев
Пускат нови 40-50 км от АМ "Хемус" до края на 2024 г.

Снимката е илюстративна: АРХИВ

„Убеден съм, че ще успеем да завършим и участък 1 от магистрала „Хемус” и съществено да бъдат приключени работите и по участък 3”, каза още той. Очаква се до края на годината общо 40 или 50 км. от автомагистралата да бъдат готови. Това каза пред NOVA министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков. В края на 2024 г. пък се очаква магистрала „Европа” да бъде завършена и да имаме бърза връзка с Калотина, похвали се още регионалният министър

Автомагистрала „Тракия” ще се разшири с по едно платно в посока, обяви министърът. Това ще се случи в трасето между София и Пловдив. Цеков допълни, че ръководеното от него ведомство е подготвило обществена поръчка за идеен проект. Предстои той да бъде пуснат през февруари. Реалното строителство обаче се очаква да започне след поне три години, подчерта регионалният министър. Андрей Цеков коментира и пътищата в страната. По думите му не се планира поскъпване на винетките и на тол таксите у нас.

Конкуренцията за саниране на блокове е голяма и средствата няма да стигнат за всички кандидатстващи, заяви още министърът на регионалното развитие и благоустройството.

Той коментира програмата за енергийна ефективност на българските домове: „Подадени са 3068 заявления за саниране на блокове, одобрени са 756. Ясно е, че финансирането по Плана за възстановяване и устойчивост няма да стигне за всички и в този ред на мисли блоковете са конкуренция един на друг”, посочи министърът. Цеков обясни, че на всяка една сграда се прави енергийно обследване от сертифицирани експерти. Въз основа на него се издава енергиен сертификат. Максималният брой точки, който здание може да получи, е 140. Предвид се взимат различни показатели – какво е потреблението на енергия към момента, какво би било, ако сградата бъде санирана, какви са вредните емисии, които се отделят и пр.

„Може би гражданите не са били информирани за нивата на конкуренция и затова са разочаровани”, отбеляза регионалният министър. По думите му кандидатите за кметове в различни общини щедро са обещавали средства за саниране на блокове. Междувременно омбудсманът сигнализира за бум на жалби заради отхвърлени проекти за безплатно саниране на жилища. Съмненията са за начина, по който се оценява кой блок да бъде одобрен и кой не.

 

Коментари

опетков ( преди 3 месеца )
Участък 1 е почти готов още от времето на ББ. Остава само една малка част от един виадукт. За 3 години нула движение напред. Участък 3 е може би на 50%, връзката с пътя Ловеч-Плевен почти не е започната. За участък 2 може да се каже, че е на не повече от 10% и не може да бъде завършена дори и за 2 години с темповете, с които се строи у нас. Така че казаното от министъра не може да е вярно. По-интересни са участъци, 4,5 и 6, които са на почти равнинен терен и можеха вече да са готови.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Новини Варна