Снимка: ДАЗЗД
Над 7350 обаждания са регистрирани на Националната телефонна линия за деца 116 111 към Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) за периода от 1 януари до 1 май 2025 г., съобщиха от агенцията по повод Международния ден на телефонните линии за деца. От тях близо 4000 са довели до консултации, а над 660 сигнала са свързани с деца в риск.
По данни на международната организация Child Helpline International (CHI), в която членуват над 130 държави, телефонните линии за деца са важен и достъпен инструмент, осигуряващ безопасно пространство за изразяване на емоции, споделяне на тревоги и получаване на подкрепа.
Националната телефонна линия 116 111 работи денонощно, безплатно и анонимно, включително през почивни дни, като дава възможност за контакт със специалисти по закрила на детето и психично здраве както за деца, така и за техните родители и настойници.
Новост в услугата е чат приложение, което позволява на деца да комуникират с консултант през уебсайта 116111.bg всеки ден между 13:00 и 18:00 ч. Инициативата цели да отговори на нуждите на младите хора, които предпочитат писмена форма на общуване.
Коментари