Главна дирекция „Национална полиция“ алармира за нова, особено опасна схема за телефонна измама, при която измамници се представят за служители на МВР и банки с цел да източат средства от жертвите си. Сценарият е детайлно изработен и внушава спешност и доверие чрез разговори с уж „официални лица“, посочват от МВР.
Сигналите показват, че жертвите получават обаждане от мним полицай, който се представя като служител на Главна дирекция „Национална полиция“. Често той съобщава, че някой е направил опит да изтегли кредит или спестявания от името на потърпевшия с фалшиво пълномощно. Следва искане за съдействие и лична информация под претекст, че се попълва протокол по случая.
„Полицай“ насочва жертвата към „банков служител“, който поема разговора и дава инструкции: да се изтеглят всички средства от сметките или дори да се тегли кредит. Изтеглените пари трябва да бъдат прехвърлени по „защитена банкова сметка“, внесени чрез криптомат, предадени на „доверено лице“ или на друг „полицай“, който да ги провери за фалшификации.
Измамниците говорят убедително и уверено, като често въвличат трети „участник“ – мним прокурор, който потвърждава, че се води разследване и жертвата може да бъде заподозряна, ако не съдейства. Всичко това цели да внуши паника и спешност.
Важно е да се знае, че телефонните обаждания изглеждат като получени от реални български номера, включително на институции или частни лица, което допълнително засилва доверието.
Ако получите подобно обаждане, най-важното е да запазите спокойствие и да не прибързвате с действията си. Не вярвайте на твърдения по телефон, особено когато от Вас се иска да се разпоредите със средствата си.
Проверете твърденията като прекъснете разговора и се свържете с Вашата банка чрез официален телефонен номер, публикуван на официалната страница на банката Ви. Не предоставяйте лична или банкова информация на непознати лица без значение за кого се представят. Подайте сигнал на тел. 112 или в най-близкото поделение на МВР, съветват от вътрешното ведомство.
Коментари