Етикети с цени в лева и в евро заблуждават заради оформлението им

Очаква се готвените промени в Закона за еврото да решат този проблем

 Етикети с цени в лева и в евро заблуждават заради оформлението им

Потребителите се заблуждават от начина на представяне на цените в лева и в евро и на условията за продажбата на стоките в магазини, които вече въведоха доброволно двойното обозначаване, коментира основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова пред Euronews.

„Хората не могат да се ориентират дали цената е в лева или в евро, особено когато има промоции, намаления, специални предложения с клиентски карти и т.н. Това се случва най-често при червен или друг цвят етикет, който обичайно се свързва с отстъпки, върху който са посочени две цени - в лева и в евро, и редовната цена - значително по-дребна по размер. Така хората остават с впечатлението, че двете по-едро изписани цени са в лева – едната е редовната, другата – намалената, и че ще платят посочената в евро стойност в лева“, даде пример тя.

Заради множество сигнали, през миналата седмица, „Ние, потребителите“ изпрати писмо до представители на правителството с молба тези практики да се вземат предвид при предстоящите промени в Закона за въвеждането на еврото в България и да се въведе задължителна разпоредба за еднакъв размер на шрифта при изписването на цифрите и буквите при представянето на стойността и валутата, за която се отнася.

Предложеният от кабинета законодателен текст гласи следното: „Двете цени са придружени с изписване на съответната валута, отличителен знак или съкращение, направено с еднакъв размер на шрифта, вид и цвят, позволяващо лесното им разпознаване.“ Очаква се промените в Закона за еврото да бъдат приети до края на следващата седмица.

Според Габриела Руменова в някои случаи срещаните към момента некоректни практики при обозначаването на цените се прилагат умишлено, а в други – от незнание на търговците, което обаче не ги оневинява.

„След 8 август, когато ще бъде задължително двойното обозначаване на цените, при намаления трябва да има три цени – редовната и намалената в лева и намалената – в евро. В момента етикетът умишлено се претрупва – има стара и нова цена в лева и в евро, процент на отстъпката и пр. – нещо, което не са длъжни по закон да правят, няма да бъдат и след 8 август. Това обърква потребителя и той не може да се ориентира какво ще плати“, обясни тя.

 

Новини

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата