Как влияе на сметките и как се отчита топлата вода по време на авария или при профилактика и какво трябва да направим? Отговаря експертът Кремен Георгиев, председател на Асоциацията на топлофикационните дружества.
"Когато има авария и до апартамента ни не стига топла вода, кранчето на топлата вода трябва да се завърти надясно докрай, каквото и да е това кранче. Друг е моментът, че никой не осъзнава, че топлофикация не продава топлата вода, а продава енергията, с която тя е загрята, тоест, когато има профилактика или каквото и да е, тоест няма в случая топла вода, нищо не се подгрява, тоест топломерът, който е търговски уред на топлофикация в абонатната не отчита нищо, съответно енергия не се начислява", каза пред БНР Гергиев.
"Трябва да държим кранчето си на студента вода, защото водомерът все пак е начин на разпределение на енергията, когато тя е използвана. Тъй като все още нямаме навсякъде ежемесечен дистанционен отчет, това може накрая да повлияе на крайната годишна сметка, но представете си този един кубик, евентуално изхарчен през топлия кран като студен, какво отражение ще даде на годишната сметка - толкова минимално, че просто няма смисъл да го обсъждам", допълни експертът.
Коментари