AI обученията са най-търсените от учителите в България

8 500 даскали са участвали за година в подобен тип семинари

AI обученията са най-търсените от учителите в България

През последната година изкуственият интелект (AI) се утвърди като водеща тема за професионално развитие на учителите в България. Данни от Приложна академия за образование „Синдео“ показват, че през последната година над 8 500 учители са участвали в техни обучения по изкуствен интелект, провеждани както онлайн, така и присъствено в училища.

Този стремеж към усвояване на нови технологии отразява глобална тенденция: училищата по света постепенно включват AI като инструмент за обучение, с акцент върху индивидуализацията на учебния процес и подготовката на учениците за професиите на бъдещето. В България, интересът на учителите към тези теми показва желание за активна промяна и готовност за въвеждането на иновации, които надхвърлят обичайното преподаване.

В подкрепа на тази тенденция, Приложна академия за образование „Синдео“ предлага и безплатно онлайн обучение „Приложение на изкуствения интелект в образованието“, насочено към всички учители, които искат да направят първи стъпки в използването на AI в своите часове. Обучението представя практически примери и готови инструменти, които могат да се прилагат веднага в училищна среда.

„Учителите проявяват изключителен интерес към теми, които съчетават теория и практика. Те искат не просто да разберат как работи изкуственият интелект, а как да го приложат в своите часове, за да стимулират учениците и да развият дигиталните им компетенции. Иключителен интерес има към онлайн обученията ни по теми, свързани с изкуствен интелект, в които учителите се обучават индивидуално. Напоследък обаче значителен интерес има и към провеждането на присъствени обучения в училища, където обръщаме повече внимание на конкретните нужди на съответното училище“, отбелязват от Приложна академия за образование „Синдео“.

От Приложна академия за образование „Синдео“ отбелязват, че наблюдават устойчива и положителна тенденция: все повече учители не просто изучават принципите на изкуствения интелект, а активно ги интегрират в методиката си. Това се проявява в по-персонализирани подходи към учениците, използване на дигитални инструменти за анализ на учебните резултати и адаптиране на материалите според различните нива на усвояване. Според академията, тези промени водят до по-ангажираща и интерактивна учебна среда, стимулират критичното мислене и креативността на учениците и подпомагат учителите в разработването на по-ефективни стратегии за преподаване. Наблюдаваната тенденция показва, че интересът към AI се превръща в трайна част от професионалното развитие на педагогическите специалисти, като променя начина, по който се мисли за учебния процес и подготовката на учениците за бъдещето.

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата