Михаел Ройш е назначен за Главен изпълнителен директор през лятото на 2025 година.
Той е опитен ръководител със солиден опит в управлението на летища и член на борда на няколко дъщерни дружества на Fraport AG, включително Fraport USA Inc. и Fraport TAV Antalya (Турция).
Присъединява се към Fraport още през 2003 г.
Той има ключова роля в управлението на глобални летищни сделки и инвестиции на различни континенти.
Като част от дирекция „Международни дейности и услуги“ на Fraport AG в Германия, той ръководи дейностите по управление на активи в Северна Америка и Азия.
Като дългогодишен член на Надзорния съвет на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, той притежава задълбочено познание за постиженията на компанията, стратегическата ѝ насока и местния контекст.
Михаел Ройш притежава магистърска степен по бизнес право (LL.M.) от Университета за приложни науки в гр. Майнц, Германия, както и икономическа степен от Университета за приложни науки в гр. Франкфурт, Германия.
Сертифициран е в лидерството и управлението на проекти, което подчертава неговия широк и стратегически профил.
Интервю на Силвия Шатърова
- Г-н Ройш, започна сериозен ремонт на пистата на Летище Бургас. Разкажете ни повече за проекта.
- Проектът е на стойност 50 милиона евро и се гордеем, че това е най-голямата инвестиция, правена до момента в Летище Бургас. Тя е изцяло частна. Пистата е с дължина 3,2 километра, изградена е през 1972 година и е преминала само един ремонт през 80-те години. Рехабилитацията включва цялостна реконструкция на настилката, модерна осветителна и дренажна система и обновяване на зоните за безопасност – всичко в съответствие с най-високите международни стандарти. Този проект е резултат от три години подготовка и работа от страна на нашите екипи. Това е изключително важна инвестиция, която ще завършим до следващото лято. След това ще сме готови да продължим развитието на летището – да привличаме нови авиокомпании, повече пътници и да увеличим трафика.
- Кои компании ще извършват ремонтните дейности?
- Проектът се реализира от българската компания „Стимекс“ ЕООД, в партньорство с „Автомагистрали – Черно море“ АД и румънската UTI Construction and Facility Management SA.
- Как ще се отрази ремонтът на служителите на летището, след като то ще бъде временно затворено?
- По време на ремонта летището ще бъде затворено и няма да има оперативна дейност. Въпреки това няма да освобождаваме никой от нашите служители. Всички те ще бъдат нужни отново през следващия сезон, когато летището отвори. Работим в пълно съответствие с българското законодателство – при някои позиции има намалено работно време, но всичко е предварително съгласувано със синдикалните организации.
- Какви са очакванията ви за следващия летен сезон и какви са вече направените договорености с авиокомпаниите?
- Летището ще остане затворено за около шест месеца. Целта ни е да го отворим отново без никакво забавяне през май следващата година. Авиокомпаниите са уведомени много по-рано и вече са включили в графиците си възстановяване на полетите до Бургас от май 2026 г. Убедени сме, че ремонтът ще приключи навреме и без отлагания.
- Коя е официалната дата за старта на следващия сезон?
- Придържаме се към вече обявената дата – 1 май 2026 година.
- Ще упражнявате ли пряк контрол върху изпълнението на ремонта, предвид отговорността на проекта?
- Разбира се. Това е изключително отговорен проект и ние поехме пълна отговорност още при избора на изпълнителите. Радваме се, че основният партньор е българска компания – това показва, че местните фирми имат необходимата експертиза и капацитет за реализиране на мащабни инфраструктурни проекти.
- Ще има ли тестване на пистата преди нейното официално отваряне?
- Да, тестовете са планирани за април следващата година – непосредствено преди официалното откриване за пътници и възобновяване на полетите.

Пазаруване на Черния петък: Измами, трикове и съвети за спестяване
От афилиейт стратегии до нелегален хазарт: Големите теми на специализираната конференция на BEGE 2025
Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10%: Нови цени в хотелите и курортите
В "Денят ON AIR" на 18 ноември от 19:15 часа: Как ще се управлява "Лукойл" с Румен Спецов
Vega C ще изведе в орбита южнокорейския KOMPSAT-7 на 28 ноември
Зимното слънцестоене: Кога ще бъде най-дългата нощ в годината
Мангровите гори се оказаха неочакван източник на метан
Луната се променя в реално време пред очите ни
Испания – Турция
България – Грузия
Черен рекорд! Сашо Димитров подгони Балъков
Сгази лука! Спипаха с превишена скорост бивш треньор на ЦСКА
„Да обичаме себе си е най-важният урок, който хашимото и всяка болест иска да ни даде“
Нумерологична прогноза за 2026 година
3 мандали разкриват какво ви очаква през декември
7 аромата, които молците не понасят
Тренировките на гладно – мит или доказано средство за изгаряне на мазнини?
Ранното захранване може ли да предизвика или да предотврати алергии?
Какво се случва с клетката при хронична хипергликемия?
Левкотриенови рецепторни антагонисти – механизъм на действие, терапевтични приложения и профил на безопасност
Водещият японски индекс Nikkei 225 се срина с над 3%
От афилиейт стратегии до нелегален хазарт: Големите теми на специализираната конференция на BEGE 2025
Страх завладя и пазарите в Азия, като разпродажбата на крипто и AI буди тревоги
Най-здравите трансмисии в света - от хиперколи до тунинг чудовища
Денис Ричардс с първи думи след 5-годишната ограничителна заповед срещу бившия ѝ съпруг
Код лилаво: Шакира и синовете ѝ очарохава на червения килим