IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
България
15:47 | 1 септември 2015
Обновен: 12:34 | 23 април 2024

Часовете за кормуване – малко. Палиш, тръгваш, това е!

За високите скорости е нужно много обучение, настояват експерти

По материала работи: Деян Михайлов
Часовете за кормуване – малко. Палиш, тръгваш, това е!

Да се разшири подготовката на кандидат-шофьорите настояват от Българската федерация по автомобилен спорт. Пред България Он Ер Георги Янакиев-младши от федерацията обясни, че сега часовете са недостатъчни. Той препоръча на любителите на спортното шофиране и тези на нелегалните автомобилни състезания да завършат необходимите курсове преди да застанат зад волана.

Според Красимир Костов от "Пътна полиция" загиналите при такива нерегламентирани гонки не са толкова много в сравнение с общия брой на загиналите по пътищата при катастрофи. Всеки ден по пътищата загиват трима-четирима и средно по 25 са ранени и не точно тези произшествия са причина за тъжната статистика и трупат високата бройка на загиналите, обясни Костов.

По думите му има много бели полета откъм безопасността на движението при обучението на младите шофьори. Посланията, които се отправят към водачите по време на обучението са – движете се със съобразена скорост, но никой не казва каква точно е тя в непрекъснато променящите се условия, каза Костов.

"В курсовете се ограничават с малък брой упражнения, където се "налучква съобразената скорост". След като вземат книжка младите шофьори тръгват на дълъг път – в сложните условия на междуградското, агресивно движение. А в курса са се учили при градски условия и са се движили с около 40-60 км в час", обясни пътният експерт.

Затова в други страни има многостепенно обучение – получаваш книжката, след като преминеш през няколко етапа, сравни Костов.

"Не трябва да забравяме, че колата е бомба със закъснител. За да не избухне, човек сам трябва да финансира себе си, за да бъде по-добър", съгласи се Георги Янакиев.

Тези 40 часа кормуване в градски условия не дават нужните умения. Обучаващите фирми изграждат първоначалните умения - как да запалим и как да тръгнем. Но реално те не ни учат на рефлекси, на гледане, обясни той.

"Нормалният шофьор вижда напред 20-30 метра. Професионалният шофьор вижда на 60-70 метра напред. Професионалните състезатели гледат много над тези метри", каза бишият състезател и допълни, че неговите умения на пътя се дължат именно на опита му от състезанията.

Коментари

Новини Варна