Годишно в света загиват над 1,3 млн. души, а в момента България е на трето място в света по брой загинали при катастрофи – 90 на всеки 1 000 000 души. За последните 10 години у нас за загинали 10 000 души - колкото населението на Сопот или Банско, а броят на ранените е равен на живеещите в Перник. Тази статистика представи председателят на УС на Българска асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров пред участниците в Срещата на върха на министрите по пътна инфраструктура, съобщава 24 часа. Той допълни, че загубите за икономиката у нас годишно в следствие на ПТП са около 2 % от Брутниния вътрешен продукт или 1,2 млрд. лв.
Като основна причина представителят на неправителствения сектор определи скоростта. Не трябва да има аргументи, че пускайки нови пътища и магистрали увеличаваме скороста. Според него това може да се контролира чрез използването на технически средства и допълни, че камерите у нас са изключително малко. Направените анализи показват, че по пътищата трябва да се поставят 350-400 стационарни камери за контрол на скоростта, каза Владимир Тодоров и допълни, че трябва да се обмисли възможността те да могат да бъдат поставяни и от общините, защото знаят кои са проблемните участъци на тяхна територия.
Според него у нас има 30 проблемни участъка с концентрация на ПТП. За пример той посочи участъка Бургас – Созопол, където всяка година са загинали 10-12 души, но след поставянето на мантинели и разделянето на пътните потоци там няма загинали.
Тодоров предложи още въвеждането на специален статут за младите водачи, за които да има определени рестрикции за даден период след получаването на правото да управляват моторни превозни средства, като през този преходен период те шофират само с придружител.
Пътната безопасност е споделена отговорност, която зависи от всички нас – пътния сектор, администрацията, неправителствения сектор, бизнеса и обществото, подчерта в заключение председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи.
В рамките на дискусията председателят на сдружение „Българска браншова асоциация пътна безопасност“ Николай Иванов припомни, че страната ни е задължена да прави одит за пътна безопасност на пътищата, които са част от трансевропейската транспортна мрежа. Той предложи такива инспекции да бъдат правени и на по-малки републикански и общински пътища, както и на такива в градовете, тъй като статистиката показва, че по-голямата част от тежките инциденти се случват на такива пътища.

Продължителните разходки удължават живота
Как са свързани бракът и дълголетието
Късна емисия
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
SpaceX разработва „опростен“ подход към лунната мисия Starship
Как един защитник се превърна в голмайстора на Тотнъм
Одобриха продажбата на ЛА Лейкърс в НБА
Само един мач ще се изиграе на Боксинг Дей от Висшата лига
Уелсци шокираха Франк Лампард и лидера в Чемпиъншип
Дневен хороскоп за 1 ноември, събота
Михаела Филева влиза в главна роля в мюзикъла „Тайната на музиката“
4 задължителни неща, които трябва да носите на Задушница
Cebu Pacific наема самолети от „България Еър“ за натоварения зимен сезон
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
Amazon записа рекорди и подкрепи Nasdaq, Dow Jones отбеляза шести месец с ръст
Продължителните разходки удължават живота
Дори само заплаха за подновяване на ядрените опити в САЩ е достатъчно опасна
Новото Audi RS Q5 все още не е готово, но ABT вече направи едно
Крал Чарлз записал таен подкаст с Кейт Бланшет – разберете защо
Вълшебен ХЕЛОУИН за 3 зодии!
Коментари