Над 30 сигнала за нарушения са получени на горещия телефон в Комисията за защита на потребителите от Бъдни вечер до днес. Повечето от тях са свързани с рекламации след купуването на черна и бяла техника, дрехи и играчки, а няколко за некоректни туристически услуги.
Дрехи, козметика и техника, купени онлайн, държат първенството сред потребителски оплаквания тази Коледа. Една от причините – продуктите не отговарят на очакванията на клиентите. Но има и друга страна.
"Много хора искат да си върнат подаръците. И за това трябва да кажем, че първото нещо, което трябва да имаме, е касова бележка. След това, ако продуктът е купен по интернет, имаме 14 дни, в които можем да върнем стоката без каквото и да е обяснение", разказва пред телевизия Bulgaria ON AIR Богомил Николов от асоциация "Активни потребители".
Рекламации има и за некоректни туристически услуги в някои от зимните ни курорти.
Потребителите алармират, че информацията и снимките на хотелите се разминават с реалните условия. Други оплаквания са срещу неизгодните условия и високите вноски по изплащането на бързите кредити.
Николов препоръчва хората да не се подават на изкушението, на импулса и да взимат ненужни кредити, а добре да осмислят подобно решение.
"И е много важно да четем внимателно и да предприемаме действия преди да се случи някоя неприятност", съветва той.
От Асоциацията твърдят, че с всяка изминала година гражданите знаят все по-добре как да отстояват правата си. Сигналите за нередности през 2015-та са с цели 20% повече от миналата година.
"Отивам в магазина все по-често, срещам се с продавача, показвам му стоката, която е некачествена. Случвало ми се е да проявят разбиране и да ми дадат нова или пък да ми върнат парите", разказва потребител.
Традиционно, на Нова година много хора пътуват – у нас и зад граница. От "Активни потребители" напомнят, че ако даден куверт за хотел или ресторант не отговаря на качеството, обявено от туроператора, те имат право да поискат финансова компенсация.
И още нещо важно – в случай например, че туристите имат проблем с отменен полет заради лошо време, те не трябва да стоят и да чакат авиопревозвачът да се свърже с тях и сам да се сети да ги компенсира.
"Те могат да отидат в хотел, да си вземат фактура за тази нощувка и след това да я предявят към авиокомпанията", съветва Николов.
След Нова година от Комисията за защита на потребителите традиционно очакват сигнали за надвишени тарифи на таксита. Трябва да знаете, че договарянето на цена за превоз с таксиметровия шофьор е нарушение на правата ви. То е и нарушение на Закона за автомобилните превози, а глобата за превозвача е между 500 и 1000 лева.
Dnes.bg

Арестуваха Ейкън в САЩ
БСП: Нещата с "Лукойл" се случват така, че хората и държавата да не останат без гориво
Младите лекари се присъединиха към протеста на Правосъдие за всеки (СНИМКИ)
Извънземен живот? Ще го търсим в облаците
В Космоса откриха „свръхгореща фабрика“, която ражда звезди с невероятна скорост
Китай: Завръщането на астронавтите от „Шънчжоу-20“ върви по план
Левски се скри
Грандове в битка за Рафаел Леао
Юношите на България с равен срещу Унгария
Ето кой може да победи Усик!
Дневен хороскоп за 13 ноември, четвъртък
Какво може да видите на кожата си, когато здравето на червата е влошено
Изберете таро карта и вижте какво ви очаква в любовта през ноември
6 хитрини малкото жилище да изглежда по-голямо
Какво може да използваме за неинвазивно подмладяване?
Какви са ползите на солните стаи?
Нарушения, свързани с уринирането
Безплатни консултации за хора с диабет и повишен риск от заболяването в ИСУЛ
Нискоемисионната зона за автомобили в София се разширява тази година с Големия ринг
Китай и Бразилия искат да бъдат лидери в борбата за климата, но и да замърсяват
Комбито Audi RS6 стана по-мощно от Bugatti Veyron
Честит рожден ден, Ан Хатауей – От принцеса до носителка на „Оскар“ – актриса, продуцент и преди всичко – съпруга и майка
Ретрограден Юпитер - какво чака зодиите?
Коментари