IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
България
12:51 | 29 декември 2015
Обновен: 21:15 | 17 април 2024

Курорти ни баламосват, с кредити ни зарибяват... Внимавайте!

30 сигнала за нарушения по Коледа в Комисията за защита на потребителите

По материала работи: Деян Михайлов
Курорти ни баламосват, с кредити ни зарибяват... Внимавайте!

Над 30 сигнала за нарушения са получени на горещия телефон в Комисията за защита на потребителите от Бъдни вечер до днес. Повечето от тях са свързани с рекламации след купуването на черна и бяла техника, дрехи и играчки, а няколко за некоректни туристически услуги.

Дрехи, козметика и техника, купени онлайн, държат първенството сред потребителски оплаквания тази Коледа. Една от причините – продуктите не отговарят на очакванията на клиентите. Но има и друга страна.

"Много хора искат да си върнат подаръците. И за това трябва да кажем, че първото нещо, което трябва да имаме, е касова бележка. След това, ако продуктът е купен по интернет, имаме 14 дни, в които можем да върнем стоката без каквото и да е обяснение", разказва пред телевизия Bulgaria ON AIR Богомил Николов от асоциация "Активни потребители".

Рекламации има и за некоректни туристически услуги в някои от зимните ни курорти.

Потребителите алармират, че информацията и снимките на хотелите се разминават с реалните условия. Други оплаквания са срещу неизгодните условия и високите вноски по изплащането на бързите кредити.

Николов препоръчва хората да не се подават на изкушението, на импулса и да взимат ненужни кредити, а добре да осмислят подобно решение.

"И е много важно да четем внимателно и да предприемаме действия преди да се случи някоя неприятност", съветва той.

От Асоциацията твърдят, че с всяка изминала година гражданите знаят все по-добре как да отстояват правата си. Сигналите за нередности през 2015-та са с цели 20% повече от миналата година.

"Отивам в магазина все по-често, срещам се с продавача, показвам му стоката, която е некачествена. Случвало ми се е да проявят разбиране и да ми дадат нова или пък да ми върнат парите", разказва потребител.

Традиционно, на Нова година много хора пътуват – у нас и зад граница. От "Активни потребители" напомнят, че ако даден куверт за хотел или ресторант не отговаря на качеството, обявено от туроператора, те имат право да поискат финансова компенсация.

И още нещо важно – в случай например, че туристите имат проблем с отменен полет заради лошо време, те не трябва да стоят и да чакат авиопревозвачът да се свърже с тях и сам да се сети да ги компенсира.

"Те могат да отидат в хотел, да си вземат фактура за тази нощувка и след това да я предявят към авиокомпанията", съветва Николов.

След Нова година от Комисията за защита на потребителите традиционно очакват сигнали за надвишени тарифи на таксита. Трябва да знаете, че договарянето на цена за превоз с таксиметровия шофьор е нарушение на правата ви. То е и нарушение на Закона за автомобилните превози, а глобата за превозвача е между 500 и 1000 лева.

Dnes.bg

Коментари

Новини Варна