IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 21°
България
15:02 | 7 февруари 2016
Обновен: 15:04 | 4 май 2024

България получава 70 000 евро за популяризиране на свои дестинации в Европа

Идеята е да се доразвие проект, реализиран през 2011-2012 г.

По материала работи: Пламен Янков
България получава 70 000 евро за популяризиране на свои дестинации в Европа

Министерството на туризма спечели европейско финансиране за реализацията на проект “Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите EDEN в България - второ издание”, съобщават от институцията.

 

EDEN е акроним на European Destinations of Excellence (най-добри европейски дестинации). Самата инициатива популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на Европейския съюз (ЕС).

 

Проектът е на стойност близо 70 000 евро и се финансира по Програмата за конкурентоспособност на предприятията и малките и средни предприятия (COSME) 2014-2020 г. на Европейската комисия (ЕК). Продължителността му е 18 месеца.

 

От министерството посочват, че България е сред страните в Европа, на които се предоставя възможност от Европейската комисия да реализира проект за популяризиране на EDEN дестинациите. Конкурсът е спечелен и от Белгия, Полша, Хърватия, Унгария, Чехия, Словения, Кипър, Естония, Италия, Франция, Ирландия и Малта.

 

Целта на проекта е да бъде доразвит проектът на същата тема, който беше реализиран в периода 2011-2012 г. Той промотира българските EDEN дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари.

 

Сред дестинациите са общините Силистра, Луковит, Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Белоградчик, Казанлък и Кърджали.

 

В рамките на проекта ще бъде осъществен контакт с ключови маркетингови туристически фигури (национални и международни), които да бъдат въвлечени в него, така че да съдействат за по-широкото промотиране на българските дестинации.

 

Освен това се планира заснемането на тематични видео материали за въпросните места и изработване на печатни материали, пощенски картички и други. Предвидена е и игра във Facebook, в която деца от цяла България ще могат да участват с рисунки. Произведенията на победителите ще бъдат поставени на картички и магнити, които също ще популяризират дестинациите. Същевременно ще се използват онлайн и уеб-базирани комуникационни и промоционални средства, включително изработването на регулярен онлайн бюлетин и интегриране на информация за EDEN дестинациите в България в официалните комуникационни канали на Министерството на туризма.

 

Съгласно програмата ще се проведат и две работни срещи на мрежата от българските EDEN дестинации, както и опознавателни пътувания за ключови маркетингови фигури. Инициативата ще бъде представена пред избрани национални и чуждестранни туристически борси и изложения.

 

Очаква се реализацията на проекта да допринесе за представянето на България като дестинация за алтернативен туризъм и да промотира възможностите ѝ да предлага нови туристически продукти, предимно в областта на екологичния, културния и СПА туризма. Проектът ще  допринесе и за преодоляване на териториалната и сезонна концентрация на туристическите потоци.

 

investor.bg

Коментари

Новини Варна