Около 4 млрд. лева са необходими за пътни ремонти, така че републиканската пътна мрежа да се приведе в отлично състояние. Това коментира днес председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Лазаров участва в представянето на информационния сборник "Пътищата на България", издаден от Камарата на строителите в България със съдействието на Агенцията. Той съдържа информация за пътната инфраструктура на страната за последните 30 - 40 години, предава БТА.Лазаров отчете, че най-трудният период в пътното строителство е бил в началото на 90-те години на миналия век, когато инвестициите в сектора са били почти нулеви. Същевременно бумът на инвестициите е бил през 2015 г., когато се приключваха проектите, финансирани от оперативните програми на Европейския съюз за програмния период 2007-2013 г.
Недофинансирането на пътния сектор продължава и досега, отбеляза Лазаров. Той изрази надежда, че с въвеждането на ТОЛ системата страната ще има средства планово да прави ремонти на пътищата, а не само да "кърпи дупки".Не се очертава обаче въвеждането на ТОЛ системата да стане до 2018 г., както се планираше, заради нова серия жалби срещу обществената поръчка, подадени в Комисията за защита на конкуренцията. Последната е от вчера (8 август).
Всеки ден, в който тол системата не влиза в действие, е загуба за българските пътищата, но си е чиста печалба за фирмите, коментира в отговор на въпрос председателят на пътната агенция. Той заяви обаче, че амбициите на институцията са системата да влезе в сила дори и от средата на 2017 г.Изпълнителният директор на Камарата на строителите Иван Бойков прогнозира, че през тази година строителната продукция ще намалее до 5-6 млрд. евро спрямо 6-8 млрд. евро в предходни години заради по-бавния старт на инвестициите, финансирани с европейски пари. Това означава, че браншът ще съкращава работна ръка.
Бойков обясни, че преди два месеца Камарата е изискала от всички оперативни програми информация какво предстои като търгове, свързано със строителство, включително техническа помощ и проектиране. С изключение на пътната агенция обаче активността е много слаба.От бранша възлагат надежди на отварянето на програмите в селските райони, новата организация на обществените поръчки, продължаващо стабилно управление на страната и липса на сътресения през следващата година, особено що се отнася до инвестиционните програми и строителството в контекста на междинното засичане на оперативните програми през 2018 г. и преразпределение на неусвоените средства.
investor.bg

Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Кое прави ремонтите на електромобилите скъпи?
Три билки при хипертония
Почина оперната прима Стефка Евстатиева
MeerKAT засече радиосигнал от междузвездната комета 3I/ATLAS
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Китаец триумфира с първа титла в снукъра
Последният във Висшата лига си намери нов мениджър
Барса взе тежкото гостуване в Галисия
Интер не остави шансове на Лацио и окупира върха
Дневен хороскоп за 10 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 – 16 ноември
Седмична таро прогноза за 10 – 16 ноември
Трапезата на Свети Мина
Епидемия от самота и отсъствие на принадлежност мъчи съвременния човек
Приемът на мелатонин се свърза с повишен риск от сърдечна недостатъчност
Доц. д-р Красимира Христова с международно признание на световния форум по хипертония в Китай
Мобилни екипи на Националния център за психосоматика осигуряват психологична грижа за пациенти с тежки заболявания в София
Новият бум на ядрената енергия в САЩ започва със стар проблем
Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Българският AI стартъп, който преобразява земеделието със синтетични данни
Големи, но проблемни: Пет V8 двигателя с кратък ресурс
Изкуството на ухажването: 5 старомодни мъжки поведения, които винаги ще са актуални
Венера в Скорпион - какво очаква зодиите?
Коментари